Waar gaan deze verkiezingen over?

Respect voor wat écht telt

Waarvoor staat cd&v? Het antwoord is simpel: meer respect. Meer respect voor wat écht telt in het leven van mensen: een goed inkomen, tijd voor je dierbaren, goede zorg en een veilige buurt. Dat is voor ons de échte inzet van de verkiezingen.

Uw welzijn

Voor ons geen samenleving waar het enkel om werken en centen draait. Werk en privé moeten hand in hand gaan. Dat begint bij een goede gezondheid waarbij je kan rekenen op betaalbare zorg en betaalbare kinderopvang in je buurt. In een samenleving waar mentale gezondheid geen taboe is en deconnecteren een recht is. Met onderwijs waar de lat hoog ligt en er in elke klas een leerkracht staat.

Uw geld

Wie hard werkt moet daar ook voor beloond worden. Met meer nettoloon en een deftig pensioen. Daar zorgen we voor met broodnodige hervormingen en eerlijke belastingen, want ook multinationals moeten hun fair deel bijdragen. En dat in een eerlijk Vlaanderen, waar elke stad en elk dorp de aandacht krijgt die het verdient. In ons Vlaanderen is er aandacht voor élke Vlaming die hard werkt of dat zijn hele leven lang gedaan heeft, niet alleen voor de haven van Antwerpen of voor wie een chic kostuum draagt.

Uw veiligheid

In een deftig land neemt de overheid haar meest fundamentele rol op: zorgen voor de veiligheid van haar burgers. Veilig door je buurt kunnen wandelen, overdag en ’s nachts. Veilig in het verkeer en tijdens het pendelen. Veilig in een wereld die steeds meer in brand staat. Met meer controle over migratie, meer investeringen in defensie en een sterker Europa.