Onze netwerken

Engageer je in één van onze netwerken.

JONGCD&V

JONGCD&V is de jongerenorganisatie van onze partij. Door middel van discussies met mensen en organisaties gaan onze jongeren op zoek naar nieuwe ideeën. Ze vormen antwoorden op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen.

VROUW & MAATSCHAPPIJ

Vrouw & maatschappij zet zich in voor een gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen in alle politieke instellingen. Zonder vrouwen die wegen op het beleid kunnen we slechts dromen van een gendergelijke samenleving. Wij willen ervoor zorgen dat de bekommernissen van alle vrouwen aan bod komen in het politieke debat. Bovendien moet er in alle beleidsdomeinen aandacht zijn voor gelijke kansen. Feitelijke ongelijkheden moeten zichtbaar en bespreekbaar worden, zowel in het gezin, op de arbeidsmarkt en in de besluitvorming.

CD&V SENIOREN

Als CD&V-senioren heeft onze werking een dubbele stroming. Wij zijn partij en we zijn beweging. Dat verbindt ons met tal van andere ouderenverenigingen in het middenveld. Het maakt ons ook specifiek. CD&V en de christendemocratie vormen de bedding en het referentiekader van onze werking. Een waaier aan functies en doelstellingen wordt gerealiseerd en vooropgesteld. In plaatselijke groepen van CD&V-senioren zijn zij uiteraard niet op een uniforme wijze herkenbaar.