Yasin Gul wordt met onmiddellijke ingang uit partij gezet

Publicatiedatum

Jan Vanderhoeven

Deel dit artikel

Vandaag kwamen beelden naar boven van Limburgs Kandidaat Yasin Gul, waaruit blijkt dat de betrokkene sympathieën zou hebben voor de 'Grijze Wolven'. De videobeelden die circuleren, komen voor ons als een complete verrassing. CD&V staat voor een samenleving in Vlaanderen waarin iedereen kansen krijgt, op voorwaarde dat men onze normen en waarderen respecteert. De beelden die vandaag naar buiten zijn gekomen, zijn daar geen vertaling van.

Toen de betrokkene aangaf de overstap te willen maken van Groen naar CD&V, hebben wij met hem verschillende intense gesprekken gehad. Waarbij we heel duidelijk hebben gevraagd of de betrokkene linken had met de genoemde organisatie. Hij heeft dit toen formeel en ondubbelzinnig tegengesproken.

Vandaag zijn we met deze beelden geconfronteerd. Hoewel de beelden dateren van voor zijn overstap naar CD&V en hij beklemtoont sindsdien geen enkel contact meer gehad te hebben met deze organisatie noch sympathie hiervoor te hebben, zien wij geen verdere samenwerking mogelijk.

De betrokken kandidaat zal dan ook geen deel meer uitmaken van onze partij. Zijn plaats op de verkiezingslijsten ligt officieel vast, en een schrapping is niet mogelijk.

Voer mee campagne in uw provincie!

Tijdens de laatste 2 weken van de campagne trekt onze tourbus door Vlaanderen en Brussel. Zorg dat u erbij bent en ga mee op pad met onze topkandidaten om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om op 9 juni voor zekerheid te kiezen.

Gratis bestaat niet.

De afgelopen weken werden we in de pers om de oren geslagen met maatregelen om de koopkracht van mensen te versterken. Bij linkse partijen kwam het woord ‘gratis’ sneller over de tong gerold dan het water in de Niagara-watervallen stromen kan. Rechtse partijen hadden de mond vol van de in hun ogen heilige graal van 500 euro verschil tussen werken en niet-werken. Ze slaan beiden pijnlijk de bal mis.

cd&v wil met bijkomende investeringen de veiligheid van ons land verzekeren

Cd&v legt een plan op tafel om de internationale veiligheid van ons land te versterken. Blikvangers zijn onder meer het verhogen van het aantal beroepsmilitairen naar 40.000, de aankoop van luchtafweer, een extra fregat en bijkomende F35’s. Cd&v bundelt die voorstellen in een ‘Roadmap voor onze Belgische Defensie’, die 15 concrete punten bevat.