Vluchtelingencrisis, cd&v staat pal achter onze lokale mandatarissen

Publicatiedatum

Jan Vanderhoeven

Deel dit artikel

Na een bevraging enkele maanden geleden van de CD&V burgemeesters, bleek dat zij bereid zijn opvang te organiseren voor oorlogsvluchtelingen uit Syrië. Maar, we hebben daarbij ook nood aan een visie ten gronde, aan handvatten voor het beleid de komende jaren. Dit vereist een globaal plan dat CD&V op alle niveaus – federaal, Vlaams, gemeentelijk – zal verdedigen. Dat plan is er nu, een plan met 16 punten dat onze leidraad is voor een humaan en correct vluchtelingenbeleid.

zie filmpje

Voer mee campagne in uw provincie!

Tijdens de laatste 2 weken van de campagne trekt onze tourbus door Vlaanderen en Brussel. Zorg dat u erbij bent en ga mee op pad met onze topkandidaten om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om op 9 juni voor zekerheid te kiezen.

Gratis bestaat niet.

De afgelopen weken werden we in de pers om de oren geslagen met maatregelen om de koopkracht van mensen te versterken. Bij linkse partijen kwam het woord ‘gratis’ sneller over de tong gerold dan het water in de Niagara-watervallen stromen kan. Rechtse partijen hadden de mond vol van de in hun ogen heilige graal van 500 euro verschil tussen werken en niet-werken. Ze slaan beiden pijnlijk de bal mis.

cd&v wil met bijkomende investeringen de veiligheid van ons land verzekeren

Cd&v legt een plan op tafel om de internationale veiligheid van ons land te versterken. Blikvangers zijn onder meer het verhogen van het aantal beroepsmilitairen naar 40.000, de aankoop van luchtafweer, een extra fregat en bijkomende F35’s. Cd&v bundelt die voorstellen in een ‘Roadmap voor onze Belgische Defensie’, die 15 concrete punten bevat.