Stagiair parlementair medewerker bij Els Van Hoof

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Als stagiair parlementair medewerker ondersteun je het parlementslid in het realiseren van haar opdrachten. Je opdrachten als stagiair situeren zich in de eerste plaats op communicatief vlak. Je zet de initiatieven van Els in de kijker via social media, helpt mee aan communicatie naar de pers via het schrijven van persberichten, denkt mee na over een communicatiestrategie…

Afhankelijk van persoonlijke interesses kan je sporadisch meehelpen aan inhoudelijke taken in functie van de parlementaire werkzaamheden van de commissies Buitenlandse Betrekkingen, Volksgezondheid of Gelijke Kansen.

Zo krijg je ook de kans om het reilen en zeilen van de Belgische politiek van dichtbij te volgen.

VEREIST DIPLOMA

Een (professionele/academische) bachelor of master in een relevante studierichting zoals politieke wetenschappen, communicatie of vergelijkbare opleiding. Ook lopende opleiding komt in aanmerking.

PROFIEL

Je bent stressbestendig, taalvaardig en discreet. Je hebt politieke interesse, een vlotte pen en kennis van sociale media, Interesse in internationale betrekkingen, volksgezondheid en/of gelijke kansen is een pluspunt.

WAT BIEDEN WE JOU?

Je komt als stagiair terecht in een dynamische werksfeer met veel contacten, met andere instellingen, verenigingen, partners.

Je ontvangt een onkostenvergoeding.

PERIODE

Te bespreken tussen 2de helft januari tot begin juni 2024 (deelperiode en deeltijds is bespreekbaar)

INTERESSE VOOR DEZE STAGE?

Stuur jouw CV en motivatie naar [email protected]
Voor bijkomende vragen kan je terecht op datzelfde e-mailadres.