Nahima Lanjri

Federaal parlementslid, Gemeenteraadslid in Antwerpen

Nahima Lanjri is federaal parlementslid voor CD&V en actief als fractievoorzitter in de gemeenteraad van Antwerpen. De politiek werd haar niet met de paplepel ingegeven. Ze werd geboren en getogen in Borgerhout als jongste telg van een gezin dat in 1964 van Marokko naar Antwerpen emigreerde. Haar call-to-action kwam er op 24 november 1991, Zwarte Zondag.

De stap naar de politiek volgde daarna snel wanneer ze ging werken als stafmedewerker voor Wivina Demeester, Vlaams minister bezig met welzijn, gelijke kansen en integratiebeleid. In 1994 werd ze voor het eerst verkozen als gemeenteraadslid in Antwerpen en vanaf 2003 ook voor het federaal parlement. Ze is dan ook dankbaar dat ze al die jaren het vertrouwen kreeg van de kiezer. Als parlementslid zet ze zich in op domeinen die haar na aan het hart liggen zoals sociale zekerheid, pensioenen, personen met een handicap, armoede, gelijke kansen en asiel en migratie.

Artikels van Nahima

Wie na de pensioenleeftijd nog wilt voortwerken, moet dat zonder hindernissen kunnen

Al wie de wettelijke pensioenleeftijd heeft bereikt, moet uiteraard op pensioen kunnen gaan. Dat recht hebben je en daar wil ik niets aan veranderen. In sommige gevallen kan men zelfs vervroegd op pensioen. Maar wie graag verder wil werken na de pensioenleeftijd, moet dat ook kunnen.

Cd&v wil af van verplichte ziektepensioen voor statutaire ambtenaren

Het ziektepensioen voor statutaire ambtenaren moet omgevormd worden zodat het dichter bij het ziektepensioen voor werknemers ligt. Kamerlid Nahima Lanjri (cd&v) dient een voorstel in voor een hervorming van het ziektepensioen voor statutaire ambtenaren.