Meer dan 70% van de 65-plussers heeft een eerste prik gekregen!

Publicatiedatum

Wouter Beke

Deel dit artikel

Meer dan 1 miljoen Vlamingen ouder dan 65 lieten zich al vaccineren tegen het COVID-virus. Dit maakt dat we de grens van 70% overschreden hebben, en de komende dagen zal dit alleen nog stijgen.

Het is een belangrijke mijlpaal waar we naartoe streefden, en het vormt een eerste voorwaarde voor meer perspectief. Binnen enkele dagen zal ook het 2 miljoenste vaccin in Vlaanderen geprikt worden, wat betekent dat ons vaccinatieschema snel kan gaan als we voldoende vaccins hebben.

We moeten voorzichtig blijven, want het virus waart nog steeds rond in onze samenleving. Toch blijven we op schema om tegen 11 juli alle Vlamingen een eerste prik aan te bieden

Samen kiezen voor het vaccin is de uitweg uit deze gezondheidscrisis!

Voer mee campagne in uw provincie!

Tijdens de laatste 2 weken van de campagne trekt onze tourbus door Vlaanderen en Brussel. Zorg dat u erbij bent en ga mee op pad met onze topkandidaten om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om op 9 juni voor zekerheid te kiezen.

Gratis bestaat niet.

De afgelopen weken werden we in de pers om de oren geslagen met maatregelen om de koopkracht van mensen te versterken. Bij linkse partijen kwam het woord ‘gratis’ sneller over de tong gerold dan het water in de Niagara-watervallen stromen kan. Rechtse partijen hadden de mond vol van de in hun ogen heilige graal van 500 euro verschil tussen werken en niet-werken. Ze slaan beiden pijnlijk de bal mis.

cd&v wil met bijkomende investeringen de veiligheid van ons land verzekeren

Cd&v legt een plan op tafel om de internationale veiligheid van ons land te versterken. Blikvangers zijn onder meer het verhogen van het aantal beroepsmilitairen naar 40.000, de aankoop van luchtafweer, een extra fregat en bijkomende F35’s. Cd&v bundelt die voorstellen in een ‘Roadmap voor onze Belgische Defensie’, die 15 concrete punten bevat.