Een transparant register van contacten met organisaties: juni

Publicatiedatum

Felix De Cleck

Deel dit artikel

Cd&v ziet het middenveld als een essentiële partner bij het vormen van onze samenleving en het versterken van sociale cohesie en solidariteit. Goede communicatie en transparantie tussen cd&v en het middenveld vinden wij van groot belang. Daarom hebben we besloten om een register openbaar te maken en hierover te communiceren. Op deze manier tonen we ons vertrouwen in het middenveld en erkennen we hun werk en politieke rol.

Contacten met organisaties in juni

7 juni: Vlaamse Directeurs Gevangeniswezen.

7 juni: Kom Op Tegen Kanker.

11 juni: Scouts en Gidsen Vlaanderen.

12 juni: Formaat.

12 juni: Vlaams Netwerk tegen Armoede

14 juni: Bataljong.

15 juni: Assuralia.

19 juni: Erkende Instanties en Vereniging voor Levensbeschouwelijke vakken.

20 juni: Vrouwenraad.

20 juni: Netwerk Duurzame Mobiliteit.

22 juni: Febelfin.

23 juni: ABinbev.

26 juni: Onafhankelijk leven vzw.

28 juni: Energia.

30 juni: Flux50

Cd&v wil ‘koerspact’ met elke gemeente om toekomst wielersport te verzekeren

De start van het wielerseizoen komt eraan; een fantastische periode waar zowat heel Vlaanderen reikhalzend naar uitkijkt. Maar er zijn zorgen over de toekomst van de wielersport.

Vlaams minister Crevits investeert 2 miljoen euro in mentale gezondheidszorg voor aanstaande en jonge moeders

Jonge moeders worden geconfronteerd met grote veranderingen en aanpassingen die niet altijd eenvoudig zijn. Eén op de vijf vrouwen ervaart in de perinatale periode mentale gezondheidsproblemen.

Oppositie weigert wet te stemmen die zorgt voor meer terugkeer

Vandaag staan 4 wetsontwerpen van Staatssecretaris voor asiel en migratie, Nicole de Moor, op de agenda van de plenaire zitting van het parlement om gestemd worden. Die zijn hervormingen die noodzakelijk zijn om tot een gecontroleerd en rechtvaardig migratiemodel te komen, niet in het minst om meer terugkeer te kunnen organiseren. Alweer werd er een advies van de Raad van State gevraagd door de oppositie, terwijl dit er al is geweest en deze geen opmerkingen had.