Een transparant register van contacten met organisaties: juli & augustus

Publicatiedatum

Jan Vanderhoeven

Deel dit artikel

Cd&v ziet het middenveld als een essentiële partner bij het vormen van onze samenleving en het versterken van sociale cohesie en solidariteit. Goede communicatie en transparantie tussen cd&v en het middenveld vinden wij van groot belang. Daarom hebben we besloten om een register openbaar te maken en hierover te communiceren. Op deze manier tonen we ons vertrouwen in het middenveld en erkennen we hun werk en politieke rol.

Contacten met organisaties in juli en augustus 2023:

• 4 juli: Vlaamse Sportfederatie
  • 4 juli: Vlaamse Scholierenkoepel
  • 4 juli: Fiberklaar
  • 5 juli: Conferatie voor Immobiliënberoepen
  • 7 juli: Elia
  • 12 juli: Herwin
  • 13 juli: Voedsel Anders
  • 13 juli: Belgian Heritage Vehicule Association
  • 14 juli: Pensioplus
  • 17 juli: UNIA
  • 18 juli: VIAS
  • 18 juli: COGEN (Sector warmte-krachtkoppeling)

Nieuws

Met uitbreiding project "High Trouble" en gezamenlijke missies naar herkomstlanden wil staatssecretaris de Moor inzetten op de terugkeer van drugscriminelen zonder wettig verblijf

De Moor: “De Dienst Vreemdelingenzaken zal plaatsen voorbehouden in gesloten centra voor drugsdealers zonder papieren. In het kader van het project High Trouble identificeert de politie de grootste overlastplegers in een buurt op voorhand en niet pas bij een actie op het terrein. De politie heeft zicht op de situatie in de buurt en weet door hun terreinkennis wie wijken onveilig maakt. De Dienst Vreemdelingenzaken zal hen in een gesloten centrum plaatsen en alles in het werk stellen om die personen te verwijderen.”

Vlaanderen krijgt 23 nieuwe OverKop-huizen

Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits maakt de locaties bekend van 23 nieuwe OverKop-huizen. Daarmee overschrijden Vlaanderen en Brussel de kaap van 60 OverKop-huizen. Jongeren kunnen er spontaan terecht voor allerhande activiteiten, maar vinden er ook een luisterend oor of gepaste hulp wanneer ze zich minder goed in hun vel voelen. Het gaat om een investering van 1,8 miljoen euro om het mentaal welzijn van jongeren te versterken en meer bespreekbaar te maken.

Auto’s minder vaak naar de keuring dankzij voorstel van Sofie Mertens

In september deed Vlaams parlementslid Sofie Mertens het voorstel om auto’s minder vaak naar de keuring te sturen. Dat voorstel is nu werkelijkheid geworden. Zo zullen wagens slechts om de twee jaar naar de autokeuring moeten tot ze 10 jaar oud zijn. “Dit is zeer goed nieuws voor de automobilisten. Ik ben blij dat er hiermee gehoor wordt gegeven aan mijn eerder voorstel”, aldus Vlaams parlementslid Sofie Mertens.