Een toekomst voor onze landbouw

Publicatiedatum

Deel dit artikel

Over heel Europa komen boeren op straat om te protesteren voor een betere toekomst.

Onze Vlaamse landbouwsector is de meest duurzame ter wereld en die mogen we niet verloren laten gaan. Want het is essentieel dat we onze eigen voedselproductie in eigen handen houden. Onze boeren zijn deel van de oplossing en moeten daarvoor erkenning krijgen. Daarvoor klopt onze partij al lange tijd op tafel en dat blijven we nu ook doen bij Europa.

Het is essentieel om niet over boeren te praten, mét boeren te praten. Daarom gaat Vlaams minister van Landbouw Jo Brouns de boer op om in dialoog te treden met onze landbouwers.

Jo brouns vat de kwestie mooi samen in deze video.

Cd&v wil ‘koerspact’ met elke gemeente om toekomst wielersport te verzekeren

De start van het wielerseizoen komt eraan; een fantastische periode waar zowat heel Vlaanderen reikhalzend naar uitkijkt. Maar er zijn zorgen over de toekomst van de wielersport.

Vlaams minister Crevits investeert 2 miljoen euro in mentale gezondheidszorg voor aanstaande en jonge moeders

Jonge moeders worden geconfronteerd met grote veranderingen en aanpassingen die niet altijd eenvoudig zijn. Eén op de vijf vrouwen ervaart in de perinatale periode mentale gezondheidsproblemen.

Oppositie weigert wet te stemmen die zorgt voor meer terugkeer

Vandaag staan 4 wetsontwerpen van Staatssecretaris voor asiel en migratie, Nicole de Moor, op de agenda van de plenaire zitting van het parlement om gestemd worden. Die zijn hervormingen die noodzakelijk zijn om tot een gecontroleerd en rechtvaardig migratiemodel te komen, niet in het minst om meer terugkeer te kunnen organiseren. Alweer werd er een advies van de Raad van State gevraagd door de oppositie, terwijl dit er al is geweest en deze geen opmerkingen had.