De sterkste volkspartij? Dat zijn wij!

Publicatiedatum

Wouter Beke

Deel dit artikel

Zondag werd het nog eens bevestigd: CD&V is en blijft de grootste partij in de Vlaamse steden en gemeenten. In 120 gemeenten zijn we afgetekend de sterkste. 117 CD&V’ers dragen de burgemeesterssjerp. En 51 keer halen we een absolute meerderheid. Cijfers waar we fier op mogen zijn, want vergelijk het met zes jaar geleden en je zal zien dat we meer dan standhouden. Fier zijn we ook op onze 7.287 kandidaten, 300 lijsttrekkers en tienduizenden leden en sympathisanten. Het is dankzij hen dat De Weg Vooruit zo hard leefde en we zo’n mooi resultaat konden behalen. Een oprechte dankjewel om mee te kiezen én te werken aan #DEWEGVOORUIT.

De voorbije weken en maanden stapten tienduizenden mensen mee op De Weg Vooruit, naar gemeenten met een hart en naar steden die om mensen draaien. Naar een samenleving waar respect en gezond verstand zegeviert. Met menselijkheid en echte oplossingen in jouw straat, buurt, gemeente of stad. Zonder verzuring, geruzie en extremen.

De dynamiek van De Weg Vooruit was voelbaar over heel Vlaanderen. We legden meer dan 1 miljoen huisbezoeken af. Deur aan deur luisterden we naar de zorgen van de inwoners. Zorgen die we serieus nemen en waarvoor we werken aan oplossingen. Nu en in de toekomst. En daarvoor heeft de kiezer ons beloond.

In 120 gemeenten en steden blijven we met voorsprong de grootste partij. In 1/3de van alle gemeenten en steden boeken we significante winst. Brugge, Roeselare, Zele, Peer, Lommel, Wuustwezel, Buggenhout, Westerlo, Kinrooi, Halen, Riemst en vele anderen volgen de weg van respect en verbinding. Op die manier verankert onze partij zich met haar positief, verbindend verhaal nog sterker in Vlaanderen. En daar kunnen we alleen maar trots op zijn. Net als op onze provincies waar we de ruggengraat zijn van de coalities waar we inzitten.

Bovendien kleuren ook de 7 fusiegemeenten oranje. In Aalter, Lievegem, Deinze, Puurs-Sint-Amands, Pelt en Oudsbergen zetten de lijsttrekkers en hun team stuk voor stuk schitterende resultaten neer.

Het stimuleert ons om verder te werken en de komende maanden niet te stoppen om deur na deur mensen te overtuigen van een positief en verbindend verhaal. Een verhaal dat gebaseerd is op respect, fatsoen en gezond verstand. Daar gaan we voor!

"Ik ben een fiere voorzitter. Onze lijsttrekkers en lokale ploegen hebben zeer sterk werk geleverd. We hebben een club van straffe verbindende leiders die op bijzonder veel plekken opnieuw meer dan een verschil hebben gemaakt."
Wouter Beke - voorzitter CD&V

Voer mee campagne in uw provincie!

Tijdens de laatste 2 weken van de campagne trekt onze tourbus door Vlaanderen en Brussel. Zorg dat u erbij bent en ga mee op pad met onze topkandidaten om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om op 9 juni voor zekerheid te kiezen.

Gratis bestaat niet.

De afgelopen weken werden we in de pers om de oren geslagen met maatregelen om de koopkracht van mensen te versterken. Bij linkse partijen kwam het woord ‘gratis’ sneller over de tong gerold dan het water in de Niagara-watervallen stromen kan. Rechtse partijen hadden de mond vol van de in hun ogen heilige graal van 500 euro verschil tussen werken en niet-werken. Ze slaan beiden pijnlijk de bal mis.

cd&v wil met bijkomende investeringen de veiligheid van ons land verzekeren

Cd&v legt een plan op tafel om de internationale veiligheid van ons land te versterken. Blikvangers zijn onder meer het verhogen van het aantal beroepsmilitairen naar 40.000, de aankoop van luchtafweer, een extra fregat en bijkomende F35’s. Cd&v bundelt die voorstellen in een ‘Roadmap voor onze Belgische Defensie’, die 15 concrete punten bevat.