Cd&v lanceert met Club Tijdloos vierdelige televisiereeks over ouderen

Publicatiedatum

Deel dit artikel

Cd&v maakt teevee, met en voor 55+’ers. Het gaat om een vierdelige tv-reeks genaamd “Club Tijdloos” die afgelopen zondag gelanceerd werd op Eclips TV, dé ouderenzender van Vlaanderen bij uitstek.

Club Tijdloos is niet enkel een televisiereeks, het is ook een podcast en een tournee met gespreksavonden over hoe we als samenleving naar ouderen moeten kijken. Club Tijdloos is een verlengde van het ouderenplan dat cd&v eerder dit jaar lanceerde, waarin concrete voorstellen werden gedaan om als samenleving opnieuw meer respect te hebben voor onze ouderen en 55+’ers.

Cd&v lanceerde afgelopen zondag op Eclips TV “Club Tijdloos”, een programma gemaakt voor en door ouderen en met gastheer Sammy Mahdi. In Club Tijdloos gaat de cd&v-voorzitter in gesprek met vier bekende Vlamingen over de uitdagingen die ze als 55-plussers ondervinden in het dagelijkse leven. Club Tijdloos, dat is vooral op een positieve manier naar 55+’ers kijken en een wekelijkse dosis warme verhalen van mensen met een schat aan levenservaring.

Cd&v-voorzitter Sammy Mahdi:
“Ouderen worden te vaak gediscrimineerd. Eens je 65 bent, moet je verplicht op pensioen, krijg je een boekenbon en is de enige geïnteresseerde vraag die naar je bloeddruk,” zei ik aan het begin van vorig jaar toen ik het ouderenplan van cd&v aankondigde. Meer respect voor ouderen was vorig jaar dan ook een rode draad voor mijn partij in alles wat we deden. Denk maar aan de aanwezigheid van bankautomaten in dorpskernen of aan de garantie op niet-fysieke dienstverlening voor basisdiensten zoals de gemeente of de post. Ook in 2024 zal dat zo blijven. Denk maar aan ons pleidooi deze maand voor voldoende openbaar vervoer voor ouderen in landelijk Vlaanderen. In Club Tijdloos laten we ouderen aan het woord hoe zij dit dagelijks ervaren.

De gastenlijst van Club Tijdloos oogt spectaculair. Met Martine Jonckheere en Margriet Hermans zitten er twee coryfeeën van de Vlaamse showbizz mee op de bank. Martine Jonckheere spreekt onder andere over de financiële uitdagingen waar ouderen steeds vaker tegenaan botsen. Margriet Hermans heeft ook enkele jaren in de politiek op de teller staan en gaat met de cd&v-voorzitter in gesprek over participatie van ouderen in de samenleving. Michel Follet, één van de bekendste radiostemmen van ons land en tevens ook oprichter van Radio Donna, gaat ook in gesprek met Sammy Mahdi. Ook Zaki Dewaele schuift in Club Tijdloos aan voor een gesprek over discriminatie van ouderen op de arbeidsmarkt.

Daarnaast wordt het programma verrijkt met boeiende voxpops van ouderen waarin ze vertellen over welke uitdagingen zij ervaren en welke oplossingen zij naar voren schuiven. Het is dan ook aan de politiek om hiermee aan de slag te gaan en dat is exact wat cd&v doet.

Met Club Tijdloos brengt cd&v haar verhaal voor ouderen recht in de woonkamer van de mensen. De partij wil op die manier oplossingen formuleren voor een groep in de samenleving die al te vaak vergeten wordt.

De afleveringen worden bij afloop van de uitzendingen verwerkt in een podcast. In het verlengde van het programma Club Tijdloos gaat cd&v-voorzitter ook op tournée met het ouderenplan door Vlaanderen.

Bezoek de website van Club Tijdloos

Nieuws

Vlaams minister Crevits investeert 2 miljoen euro in mentale gezondheidszorg voor aanstaande en jonge moeders

Jonge moeders worden geconfronteerd met grote veranderingen en aanpassingen die niet altijd eenvoudig zijn. Eén op de vijf vrouwen ervaart in de perinatale periode mentale gezondheidsproblemen.

Oppositie weigert wet te stemmen die zorgt voor meer terugkeer

Vandaag staan 4 wetsontwerpen van Staatssecretaris voor asiel en migratie, Nicole de Moor, op de agenda van de plenaire zitting van het parlement om gestemd worden. Die zijn hervormingen die noodzakelijk zijn om tot een gecontroleerd en rechtvaardig migratiemodel te komen, niet in het minst om meer terugkeer te kunnen organiseren. Alweer werd er een advies van de Raad van State gevraagd door de oppositie, terwijl dit er al is geweest en deze geen opmerkingen had.

Met uitbreiding project "High Trouble" en gezamenlijke missies naar herkomstlanden wil staatssecretaris de Moor inzetten op de terugkeer van drugscriminelen zonder wettig verblijf

De Moor: “De Dienst Vreemdelingenzaken zal plaatsen voorbehouden in gesloten centra voor drugsdealers zonder papieren. In het kader van het project High Trouble identificeert de politie de grootste overlastplegers in een buurt op voorhand en niet pas bij een actie op het terrein. De politie heeft zicht op de situatie in de buurt en weet door hun terreinkennis wie wijken onveilig maakt. De Dienst Vreemdelingenzaken zal hen in een gesloten centrum plaatsen en alles in het werk stellen om die personen te verwijderen.”