CD&V heel erg getroffen door overlijden Ilse Uyttersprot

Publicatiedatum

Joachim Coens

Deel dit artikel

"Het overlijden van Ilse Uyttersprot treft ons allen heel erg." Dat zegt CD&V-voorzitter Joachim Coens namens CD&V naar aanleiding van het plotse overlijden van schepen en gewezen burgemeester van Aalst en gewezen Kamerlid, Ilse Uyttersprot.

“Met diepe droefheid vernamen we deze morgen dat Ilse Uyttersprot op een gewelddadige manier om het leven werd gebracht. ‘Onwezenlijk’ en ‘veel te vroeg’. Als CD&V-familie zijn we allen geschokt door het vreselijke nieuws. Haar overlijden treft ons allen heel erg. Dankbaar voor haar inzet”, klinkt het bij de partij.

“We zullen ons Ilse herinneren voor haar oprechte engagement met passie en overtuiging voor de gemeenschap. Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar haar familie en naasten.”

CD&V opent een digitaal rouwregister waarin iedereen zijn of haar medeleven kan betuigen.
>> Teken het rouwregister hier

Kies zekerheid.

“Kies zekerheid.” Met die slogan trekt onze partij de laatste weken van de campagne in. Cd&v wil Vlamingen meer dan ooit zekerheid bieden.

Nieuwe OverKop-huizen in Roeselare, Tielt, Izegem, Eeklo, Zelzate, Tongeren, Bilzen en Grimbergen

Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits heeft beslist om 8 nieuwe OverKop-huizen te erkennen in Vlaanderen. Het gaat om Roeselare, Tielt en Izegem in West-Vlaanderen. Eeklo en Zelzate in Oost-Vlaanderen. Tongeren en Bilzen in Limburg, en het Vlaams-Brabantse Grimbergen.

Hoog tijd voor een Brusselse begroting in evenwicht

Met een geschat begrotingstekort van 19,4% in 2024, is de Brusselse begroting totaal ontspoord. Tegelijkertijd ontbreekt het de Brusselse regering aan daadkracht om het roer om te gooien en is er geen enkel realistisch traject naar een evenwicht uitgestippeld. Zo groeit de schuldenberg verder aan en gaat de schuldratio in 2028 richting een astronomische 300%. Benjamin Dalle, cd&v-lijsttrekker voor het Brussels Parlement, kan het niet langer aanzien en komt daarom zelf met een becijferd budgettair toekomstplan voor het Brussels Gewest.