CD&V heel erg getroffen door overlijden Ilse Uyttersprot

Publicatiedatum

Joachim Coens

Deel dit artikel

"Het overlijden van Ilse Uyttersprot treft ons allen heel erg." Dat zegt CD&V-voorzitter Joachim Coens namens CD&V naar aanleiding van het plotse overlijden van schepen en gewezen burgemeester van Aalst en gewezen Kamerlid, Ilse Uyttersprot.

“Met diepe droefheid vernamen we deze morgen dat Ilse Uyttersprot op een gewelddadige manier om het leven werd gebracht. ‘Onwezenlijk’ en ‘veel te vroeg’. Als CD&V-familie zijn we allen geschokt door het vreselijke nieuws. Haar overlijden treft ons allen heel erg. Dankbaar voor haar inzet”, klinkt het bij de partij.

“We zullen ons Ilse herinneren voor haar oprechte engagement met passie en overtuiging voor de gemeenschap. Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar haar familie en naasten.”

CD&V opent een digitaal rouwregister waarin iedereen zijn of haar medeleven kan betuigen.
>> Teken het rouwregister hier

Nieuws

541 dagen onderhandelen in een kasteel kan voor onze gezinnen tot meer dan 10.000 euro koopkrachtverlies betekenen

Cd&v waarschuwt voor de stilstand van het land na 9 juni. De partij pleit voor een vlotte regeringsvorming met de uitrol van de fiscale hervorming als breekpunt.

“Nog eens 541 dagen palaveren in een kasteel kan voor onze gezinnen tot meer dan 10.000 euro koopkrachtverlies betekenen.”

Minister Crevits neemt maatregelen om de werkdruk van het personeel in de woonzorgcentra te verlichten

Vandaag heeft de Vlaamse Regering op voorstel van minister Crevits verschillende maatregelen genomen om het personeel in de woonzorgcentra te versterken. Met deze maatregelen wil minister Crevits de werkdruk op de vloer verminderen. Het gaat onder meer over de financiële ondersteuning van jobstudenten deze zomer, de financiering van meer medewerkers in de basiszorg en de verhoging van de vergoeding van de anciënniteit. Daarnaast zet ze ook stappen om de schotten tussen de sectoren verder af te breken. Het gaat om een investering van 31 miljoen euro.

"Studierichtingen vrijwaren, onderwijskwaliteit verbeteren en respect voor de leerkracht, al de rest is bijzaak"

Cd&v bindt de strijd aan met ‘staatsonderwijs’ van N-VA en Vooruit

“Niet gratis schoolmaaltijden uitdelen of rationaliseren van studierichtingen, wel de kwaliteit van ons onderwijs verbeteren, het lerarentekort aanpakken en het gezag van de leerkracht opnieuw centraal stellen, zouden een breekpunt moeten zijn in de volgende Vlaamse regering”, zegt cd&v-voorzitter Sammy Mahdi, op een persmoment van de partij bij standenbouwer De Backer BV in Affligem waar de onderwijsplannen werden toegelicht.