Stagiair communicatie

Cd&v is een politieke partij van en voor het volk. Een volkse centrumpartij: dat willen we vandaag zijn. We kiezen voor drie inhoudelijke prioriteiten waar het volk van wakker ligt: een deftig inkomen, een gezond leven en een veilige thuis. Mensen samenbrengen en onze verantwoordelijkheid opnemen, zit in onze genen. We zijn er niet voor de luide roepers, wel voor de stille werkers. Niet voor de asocialen, wel voor de zorgers. Niet voor de haters, wel voor de praters.

Op ons partijsecretariaat in Brussel zijn we op zoek naar een enthousiaste stagiair communicatie.

Jouw profiel

Je bent student journalistiek, communicatie of politieke wetenschappen of bent recent afgestudeerd in een van deze richtingen. Taal en communicatie zijn jouw passie. Je hebt een vlotte pen en je beschikt over de nodige redactionele en communicatieve vaardigheden. Complexe informatie vertaal je naar een aantrekkelijk artikel of een flitsende boodschap voor sociale media. Daarnaast verdiep je je graag in verscheidene onderwerpen en hebt feeling met allerlei maatschappelijke en politieke thema’s.

Als stagiair communicatie werk je rechtstreeks voor de communicatiedienst van voorzitter Sammy Mahdi.

Checklist

• Je bent vertrouwd met het medialandschap in België
  • Je beschikt over sterke redactionele vaardigheden
  • Gezien de politieke context waarbinnen deze stage plaatsvindt, is stevige interesse in het politieke bedrijf, het overheidsbeleid en onze samenleving sterk aangewezen.
  • Perfecte kennis schriftelijk en mondeling van het Nederlands. Minstens een passieve kennis van het Frans is aangewezen.
  • Je bent zelfstandig, proactief en stressbestendig
  • Je beschikt over goede organisatie-en planningsvaardigheden.
  • De kandidaat hoeft geen lid te zijn van cd&v, doch dient wel sympathie te hebben voor de christendemocratische gedachte.

Kerntaken

• Je volgt de dagelijkse actualiteit en de (digitale) media op de voet en houdt de voorzitter daarvan op de hoogte
  • Je doet de redactie van online en offline communicatie: persberichten, nota’s, argumentaria, teksten voor website, content voor sociale media…
  • Je werkt proactief mee aan de dagelijkse communicatie: opmaak van een contentplanning, spotten van opportuniteiten, inhoudelijke en communicatief voorbereiden, pitchen van journalisten, bijhouden van perslijsten,..
  • Je ondersteunt de PR van de voorzitter: je denkt na over de mogelijke profilering van de voorzitter, en dergelijke meer..

We bieden jou

• Een uitdagende en gevarieerde stage voor minimum 3 maanden in een dynamische en creatieve werkomgeving.
  • Unieke netwerkmogelijkheden
  • Vergoeding woon-werkverkeer

Hoe solliciteren

Cd&v biedt gelijke kansen en verwelkomt alle sollicitanten ongeacht hun sekse, seksuele oriëntatie, afkomst, religie, leeftijd of handicap. Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden. Cd&v accepteert geen discriminatie. Niet bij de selecties en niet op de werkvloer.