Ik heb een ijzersterk vertrouwen in de toekomst van onze partij. We zijn een partij dicht bij de mensen, met de meest ervaren burgemeesters en bestuurders en een stevige lokale basis.

Al decennialang komt onze partij tot oplossingen voor mensen, ook in tijden van crisis. Dat deden we steeds door te zoeken naar evenwicht, met gezond verstand en met onze waarden als kompas. Ook vandaag helpen extreme standpunten ons niet verder en blijven we bouwen aan economische groei én sociale vooruitgang, blijven we kiezen voor economie én ecologie, en laten we niemand achter. We geven mensen kansen maar vragen daarvoor verantwoordelijkheid en engagement terug. Want zo gaat iedereen er op vooruit!

Maar tezelfdertijd kan het zo niet verder met de partij. Het moet en kan anders. We moeten meer in dialoog gaan. We moeten eerlijke politiek bovenaan de agenda zetten en overtuigd onze waarden voorop zetten, ook als dat tegen de stroom in gaat. En vooral: durven vernieuwen. Door als partij samen beslissingen te nemen, nieuwe mensen te lanceren, onze burgemeesters een plaats aan tafel te geven in Brussel. Door één ploeg te vormen, van de Dorpstraat tot de Wetstraat.

Het wordt geen simpele taak, maar ik heb de afgelopen maanden een enorm engagement gezien bij onze leden. Samen gaan we een mooie toekomst tegemoet. Dat wil ik u elke dag bewijzen en daar ga ik met veel enthousiasme en goesting mijn schouders onder zetten!