Laat je op zondag 2 september verleiden door producten uit onze streek op de Lokale Makers Markt in Maldegem. Tussen 10 en 15 uur maak je op Den Hof van Slagerij Authentiek in de Krommewege in Maldegem kennis met lokale producenten en hun producten. Lokale Makers Markt wordt georganiseerd door Maldegemse inwoners in samenwerking met het gemeentebestuur van Maldegem.

Onder het motto 'Lokaal gemaakt, dat smaakt!' brengt de markt een 15-tal makers en producenten uit Maldegem en omstreken bijeen. Met deze markt wordt lokale productie in de kijker gezet en leren Maldegemse inwoners op een gezellige manier kennismaken met de rijkdom aan producten die in de regio verkrijgbaar is. Kuier tussen de verschillende standjes en maak kennis met lokale producenten en creatieve doe-het-zelvers uit de buurt. Leer zelf weven of pasta maken of proef in de gezellige bar twee lokale bieren: Novi Loci (Ambribrew) en Ierbius.
Standhouders die reeds hebben toegezegd: Slagerij Authentiek (vlees), Daniël De Meulenaere (honing), Voedselteam Adegem, Hof Ter Kantijne (aardappelen,…), Zotopasta (pasta), Het Hoorns Geitenkaasje (verse geitenkaas,…), …..