Het intergemeentelijk samenwerkingsproject tussen de gemeenten Aalter, Assenede, Eeklo, Kaprijke, Knesselare, Maldegem, Sint-Laureins, Waarschoot en Zomergem levert al jarenlang goed werk op het vlak van wonen. Nu wordt dit ook bevestigd door het toekennen van een subsidie van 141.000 euro door de Vlaamse minister bevoegd voor Wonen. Met deze subsidie kunnen de deelnemende gemeenten samenwerken om hun lokaal woonaanbod in te vullen en te versterken. Kleinere gemeenten slagen er immers niet altijd in om hun doelstellingen te bereiken terwijl samenwerking op grotere schaal de efficIënte werking kan ten goede komen. Bedoeling is zo te komen tot een divers en betaalbaar woonaanbod, een verbetering van de woonkwaliteit en de woonomgeving en het verder informeren, adviseren en begeleiden van inwoners met woonvragen. Bovendien worden de gemeenten aangespoord om de lokale private huurmarkt verder te verkennen en te ondersteunen.