UiTPAS Meetjesland is een spaar- en voordeelkaart voor zowel sport-, cultuur- als jeugdactiviteiten, voor iedereen! UiTPAS Meetjesland werd vorig jaar in samenwerking met COMEET (Cultuuroverleg Meetjesland) gelanceerd in Assenede en Eeklo en vanaf september doet ook Maldegem mee! Een concert of theatervoorstelling? Een duik in het zwembad? Lid worden van een jeugdbeweging? Of toch maar liever een lezing of workshop? Vanaf september word je extra beloond wanneer je deelneemt aan vrijetijdsactiviteiten.

UiTPAS Meetjesland: een spaar- en voordeelkaart

Met UiTPAS Meetjesland spaar je vanaf september bij elke deelname aan een vrijetijdsactiviteit in Assenede, Eeklo én Maldegem punten. Gratis of betalend aanbod, een langlopende reeks of een éénmalige activiteit: voor elke deelname kan je punten sparen. Gespaarde punten kunnen omgeruild worden tegen mooie voordelen zoals een korting op de toegangsprijs, een gratis drankje of gadget. Zelfs zonder punten doe je voordeel met UiTPAS Meetjesland! Bij de aankoop van je UiTPAS krijg je een aantal welkomstvoordelen cadeau. Deze welkomstvoordelen, bijvoorbeeld gratis vrijetijdsactiviteiten, kan je onmiddellijk opnemen zonder nog maar één punt gespaard te hebben!

Voor wie?

Inwoners van Maldegem, maar ook inwoners uit andere gemeenten, binnen en buiten het Meetjesland kunnen UiTPAS Meetjesland kopen.

Vrije tijd voor iedereen

Inwoners van Maldegem met een beperkt inkomen kunnen vanaf september een UiTPAS Meetjesland met kansentarief aanvragen. Daarmee kunnen niet alleen punten gespaard en geruild worden, maar kan ook beroep gedaan worden op het kansentarief: 75 % korting op deelname aan vrijetijdsactiviteiten bij aangesloten organisatoren. Voor een sportkamp dat normaal € 50 kost, betaal je dan € 12,50.

Het gemeente- en OCMW-bestuur van Maldegem, Welzijnsschakel Maldegem en de Maldegemse verenigingen doen nu al heel wat inspanningen om het vrijetijdsaanbod voor álle inwoners in Maldegem toegankelijk te maken. Heel wat Maldegemse verengingen en vrijetijdsdiensten bieden hun activiteiten nu al goedkoper aan voor inwoners met een beperkt inkomen. Instappen in het UiTPAS-systeem is voor Maldegem dus een logische stap, want in Maldegem willen we iedereen de kans geven om te genieten van cultuur, sport en vrije tijd!

Wat kost dat?

Voor UiTPAS Meetjesland betaal je eenmalig € 5. Kinderen en jongeren tot 26 jaar betalen € 2. Voor een UiTPAS met kansentarief betaal je € 1. Je verdient die aankoopprijs dubbel en dik terug, want op je UiTPAS staan onmiddellijk een pak leuke welkomstvoordelen. Je kaart blijft bovendien onbeperkt geldig.

Nog even geduld

Voorlopig is het nog even geduldig afwachten, maar binnenkort kom je te weten waar je de UiTPAS kan kopen en bij welke organisatoren je punten kan sparen.

Meer info via www.maldegem.be/uitpas