Vorige zaterdag werd het nieuwe speelterrein op de hoek van de Lievebarm en Strobrugge officieel geopend. Buurtbewoners Kelly Boeckaert en Leen Verlé kwamen in het voorjaar van 2017 bij de jeugddienst langs omdat ze van mening waren dat de wijk Strobrugge-Lievebarm-Konduit een blinde vlek was op het vlak van openbare speelruimte. In samenwerking met de buurt werden gesprekken opgestart met de eigenaars van een stuk braakliggend terrein van 710 m2. En nu werd het terrein waar de kinderen volop kunnen spelen en ravotten officieel ingehuldigd.

Onder een stralende lentezon werd het nieuwe speelterrein op de hoek van de Lievebarm en Strobrugge officieel geopend. Initiatiefnemers Kelly en Leen legden hun idee om het braakliggend groengebied van 710 vierkante meter om te vormen tot een speelterrein. De eigenaars, zussen Bertha en Charline De Vreeze, waren meteen enthousiast over het idee en stelden met veel plezier hun terrein ter beschikking. Er werd een overeenkomst afgesloten voor kosteloos gebruik, waarbij het gemeentebestuur het engagement opneemt om het terrein een regulier onderhoud te geven van 13 beurten op jaarbasis. Verder werden er nieuwe zitbanken en voetbaldoelen geplaatst op het terrein, dat volledig genivelleerd en opnieuw ingezaaid is.

Een dikke merci aan de buurt, de Jeugddienst, de Groendienst en de eigenaars van het terrein en veel plezier gewenst aan de kinderen die er voluit zullen spelen en ravotten.