Publieke composteerplaats voor inwoners Adegem

14-07-2014

De nieuwe compostplaats is in de eerste plaats bedoeld voor Adegemnaars die niet over een tuin beschikken en voor wie thuis composteren niet mogelijk is. Bijvoorbeeld voor zij die op een appartement wonen en hun groente- en fruitafval moeilijk kwijt kunnen. Organisch keukenafval kan makkelijk en snel gecomposteerd worden. Het is dus niet nodig om dit in huisvuilzakken te droppen. Belangrijk is dat enkel groente- en fruitafval in de composteerbakken mag (aardappelschillen, resten van citrusvruchten en ander fruit, groenteresten, eierschalen, notendoppen, verwelkte snijbloemen (graag in kleine stukken), theezakjes en koffiefilters, etc.

Vrijwilligers gezocht

De compostplaats is omheind en zal onder toezicht geopend zijn op woensdag tussen 14 en 15 uur en op vrijdag van 10.30 tot 11.30 uur. Als er vrijwilligers uit de buurt toezicht willen houden, dan kan de compostplaats ook open op zaterdag van 10.30 tot 11.30 uur. Interesse? Neem dan contact op met de Milieudienst:  milieudienst@maldegem.be of 050 72 86 13.

Demodagen

Op vrijdag 18 juli, van 10.30 tot 11.30 uur, houdt een compostmeester een infomoment bij de nieuwe composteerplaats in Adegem. Op zaterdag 19 juli, van 10.30 tot 11.30 uur, is er ook een infomoment op de composteerplaats in het Sint-Annapark. Deelname is gratis, inschrijven via milieudienst@maldegem.be of 050 72 86 13.