Opknapbeurt voor jeugdlokalen De Piramiden

10-10-2014

Intensief gebruik

De jeugdlokalen werden in 1993 gebouwd. Ongeveer een jaar later werden ze in gebruik genomen. Tegenwoordig vinden zes verenigingen hun onderdak in de lokalen en de polyvalente zaal: Scouts & Gidsen, Chiro PAO, Initiatief Buitenschoolse Opvang, tafeltennisclub TTC Maldegem, Borussia Vake en Speelpleinwerking Oranje. Ruim twintig jaar intensief gebruik laat onvermijdelijk sporen na: van afgebladerde verf, kleine beschadigingen en talloze stickerresten tot vlekken op de muren.

Zowel de muren, ramen, deuren en balken in de polyvalente zaal krijgen een grondige poetsbeurt en waar nodig krijgt de stalen gebouwstructuur een nieuw likje verf. Het schrijnwerk wordt overal volledig opnieuw geschilderd. De verenigingen staan zelf in voor het onderhoud van hun lokalen.

Nieuwe kleuren

'De meest in het oog springende verandering zal wellicht de kleur van de polyvalente zaal zijn. De zaalmuren zijn nu grijs (gelijkvloers) en wit (1e verdiep). Maar laten we eerlijk zijn, er bestaan vrolijkere kleuren voor jeugdlokalen. Samen met de gebruikers hebben we beslist dat deze muren een nieuw en fris kleurtje krijgen: groen en rood. De rode kleur verwijst naar Chiro PAO, de groene is een knipoog naar de Scouts & Gidsen.'