Na meer dan twee jaar bouwen en renoveren is het totaalproject in de Mevrouw Courtmanslaan 82 afgerond. Om het multifunctionele gebouw en het gerenoveerde "Hospitaal" feestelijk te heropenen organiseert het gemeentebestuur op zaterdag 6 januari een KICK-OFF met tal van activiteiten. Kom een kijkje nemen in de nieuwe lokalen, de polyvalente zaal K-ba en Jeugdhuis De Redekiel en geniet van een live optreden van Maldegems talent Lisa Okoh. Afsluiten doen we met een spetterende tienerfuif in de nieuwe zaal. Klik hier voor het volledige programma.

Programma feestelijke opening

14.00 tot 17.00 uur
Kom vrijblijvend een kijkje nemen in de diverse lokalen: Jeugdhuis De Redekiel, de leslokalen van de Academie Muziek Woord en Dans en KUMA, de repetitieruimte voor muziekbandjes, Koninklijke Katholieke Fanfare Nut & Vermaak en koor Thaleia én de polyvalente zaal K-ba. Elke bezoeker krijgt een gratis drankje aangeboden in het jeugdhuis.
Kinderen en jongeren kunnen zich uitleven in tal van activiteiten (gratis, inschrijven vooraf hoeft niet).
• Jump & Fun (springkasteel)
• Grime stand
• Knutselen in Driekoningenstijl
• Photobooth
• DJ-set in het jeugdhuis
• Gekke kapsels krijgen
• leer rappen in korte tijd

17.15 tot 18.15 uur
Live optreden van Maldegems talent Lisa Okoh - The Voice van Vlaanderen 2017.

18.15 tot 19.00 uur
Hip Hop Dansinitiatie (gratis - vooraf inschrijven hoeft niet).

19.00 tot 23.00 uur
Tienerfuif in de polyvalente zaal K-ba (gratis toegang) met loungebar voor ouders in JH De Redekiel.

Polyvalente zaal K-ba

De polyvalente zaal kreeg de naam ‘K-ba’ (op zijn Ma’dehems) en is zoals ‘Redekiel’ een Maldegems dialect woord voor ‘boodschappentas’. De K-ba zal vanaf januari 2018 door alle verenigingen kunnen gehuurd worden (zie www.maldegem.be/webshop)