In de prachtige tuin van ’t Convent Santa Clara in Middelburg heeft CD&V Maldegem de aftrap gegeven van haar verkiezingscampagne. Bij de voorstelling bleek duidelijk dat er een nieuwe, frisse wind waait bij CD&V Maldegem. Als lijsttrekker praatte ik samen met mijn CD&V-collega's uit het schepencollege, gemeenteraad en OCMW-raad de voorstelling aan elkaar. We gaan als team naar de kiezer!

Grote borden

Ook de grote borden met de speerpunten uit het programma werden er voorgesteld. Deze borden worden dezer dagen door de CD&V-kandidaten en militanten overal in Maldegem geplaatst. “Een campagne waarbij de nadruk ligt op inhoud. We kiezen voor de weg vooruit en stellen heel concrete actiepunten voor: meer inspraak en betrokkenheid in alle buurten, veilige schoolstraten, meer steun voor mantelzorgers, meer investeringen in jeugdlokalen, een snel team voor kleine openbare werken, een uitgebreid loket economie en behoud van open ruimte en landbouw.”

CD&V Maldegem maakte werk van een sterke lijst. “We stellen 27 kandidaten voor aan de Maldegemnaar: mensen met een pak ervaring, nieuwkomers uit alle leefkernen, van alle leeftijden en actief binnen het verenigingsleven en hun buurt.”

Provincieraadsverkiezingen

Ook enkele kandidaten voor de provincieraadsverkiezingen van 14 oktober tekenden present. Zo kwamen Patrick De Greve, Filip Van Laecke, Hilde De Graeve, Koen Loete en ook minister Joke Schauvliege en staatssecretaris Pieter De Crem de partij een duwtje in de rug geven. Zij zijn, samen met de Maldegemse schepen Annelies Lammertyn, kandidaat voor de komende provincieraadsverkiezingen.

Kandidaten gemeenteraadsverkiezingen

25. Boudewijn De Schepper, 70j
    26. Eric Cuelenaere, 65j
    27. Lut D’Hondt, 51j

Bekijk het filmpje van de voorstelling van onze kandidaten via deze link.