Opvallende cijfers inzake de Vlaamse energielening voor Oost-Vlaanderen. In tegenstelling tot de andere provincies, is het aantal aanvragen en goedkeuringen voor de energielening in Oost-Vlaanderen de voorbije jaren gestegen. Van 723 goedkeuringen in 2015 ging het naar 952 goedkeuringen in 2017. Uit de cijfers die ik opvroeg bij de bevoegde minister blijkt dat het aantal energieleningen in elke provincie blijft dalen, terwijl er in Oost-Vlaanderen een stijging vastgesteld wordt. Uiteraard ben ik tevreden over deze cijfers gezien dit aantoont dat er in onze provincie goed geïnvesteerd wordt in energiebesparende maatregelen.

Aantal energieleningen Oost-Vlaanderen

Aangevraagd

Goedgekeurd

Toegekende bedragen Oost-Vlaanderen