Vanaf maandag 24 september start een aannemer in opdracht van het Maldegems gemeentebestuur met de aanleg van een verbindingspad voor fietsers en voetgangers van sporthal Meos naar de parking van KSK Maldegem. Op hetzelfde moment wordt de Begijnewatergang langs het pad terug opengelegd en worden op het voetbalveld twee bijkomende terreinen voor duiveltjes voorzien.

Verkeersveilige route voor fietsers en voetgangers

Het verbindingspad zal zorgen voor een betere toegankelijkheid van het sportpark via de Kleine Warmestraat. Bovendien is het verbindingspad als trage weg een verkeersveiligere route voor fietsers en voetgangers van en naar het centrum.

Begijnewatergang terug open

Langs het nieuwe verbindingspad wordt de momenteel ingebuisde waterloop Begijnewatergang terug opengelegd over een afstand van 120 m. Hierdoor ontstaat meer buffercapaciteit, wat het risico op overstroming vermindert.

Nieuwe voetbalterreinen

Naast terrein C en D worden bijkomend twee terreintjes aangelegd voor de allerjongsten van de lokale voetbalclub.

Beperkte hinder voor omwonenden

Een werf brengt altijd hinder mee maar in dit geval zal de overlast voor de omwonenden beperkt blijven tot het vervoeren van de uitgegraven gronden. De werken zullen bij gunstige werkomstandigheden een zestal weken duren.