Met dank aan AGRISTO wordt de startplaats van Danilith Nokere Koerse in Stad Deinze nog meer ‘the place to be’ op woensdag 16 maart 2022.

AGRISTO zal op woensdag 16 maart tussen 11u en 13u maar liefst 500 gratis pakjes friet aanbieden aan de aanwezige toeschouwers. Bovendien zal de overige opbrengst integraal geschonken worden aan een passend goed doel, namelijk de ‘Fietsschool’.

“De Fietsschool leert mensen fietsen, maakt mensen verkeersvaardiger, traint fietslesgevers en ondersteunt organisaties en gemeenten in de opstart van een lokaal fietsinitiatief” vertelt Jan Vermeulen (burgemeester Stad Deinze, CD&V). “Deinze profileert zich graag als fietsstad en ik ben verheugd om te vernemen dat er middelen worden geschonken zodat iedereen op een veilige manier onze stad al fietsend kan ontdekken”.

AGRISTO laat weten dat de frietmobiel te vinden zal zijn langs de Brielstraat, naast het stadhuis. “We zijn tevreden dat we op onze eigen, en op een ludieke, manier een steentje kunnen bijdragen aan het goede doel. Ook voor ons is het lang geleden dat we hongerige magen hebben kunnen spijzen op een evenement, wij kunnen alvast niet wachten om de vele lachende gezichten terug te zien” vertelde Anneke Vanfleteren, marketing- en communicatiemanager van AGRISTO.

Robrecht Bothuyne (voorzitter Danilith Nokere Koerse) is opgetogen over de samenwerking met beide partners: “Als organisatie is het tof om te zien dat partners van onze koers elkaar ook onderling vinden en dat daardoor mooie initiatieven op poten worden gezet. Het bewijst nog maar eens de sterke dynamiek binnen ons Danilith Nokere Koerse netwerk. Laat het smaken!’.

Op woensdag 16 maart 2022 is het al vroeg druk in Deinze. De voorstelling van de damesteams op het startpodium begint al rond 9u. Om 10u15 wordt het startschot gegeven voor de vrouwenwedstrijd, daarna kan je de sfeer opsnuiven in het rennersdorp op de Markt, de interviews op het startpodium beluisteren en zie je de mannen vertrekken om 12u45. Het peloton rijdt dan een korte lokale ronde in Deinze en passeert nogmaals over de Markt. Het wordt allicht mooi weer, dus alle redenen om op woensdag 16 maart 2022 naar de Markt in Deinze af te zakken!