In de gemeente Kruisem zijn de sportvloeren in de bestaande sporthallen van Kruishoutem en Zingem vernieuwd. Onze sporthallen worden zeer druk gebruikt door zowel sportclubs als Kruisemse scholen; een optimale vloer is daarbij essentieel. In Kruishoutem was de vloer oneffen geworden door problemen in de ondergrond, in Zingem was de toplaag soms spekglad. Om veilig te kunnen sporten moesten we dus investeren.

Deze zomer werd van de verlofperiode gebruik gemaakt om een grondige renovatie van de sportvloer in de sporthal van Kruishoutem uit te voeren. De bestaande PU-vloer was na een lange en intensieve periode van gebruik aan vernieuwing toe. De nieuwe vloer is bedoeld voor polyvalent sportgebruik en kan multifunctioneel gebruikt worden. Ook het sportmateriaal in de sporthal kreeg een grondige opknapbeurt.

Daarnaast werd de sportvloer in de turnzaal van de gemeenteschool de Bosrank in Zingem ook gerenoveerd tijdens de zomer. Daar werd een nieuwe PU toplaag aangebracht op de bestaande vloer die door de jaren heen te glad was geworden. In samenspraak met de school en de sportclubs werd een volledig nieuw belijningsplan uitgetekend.

De investering is goed voor in totaal 141 000 euro, inclusief BTW. De vernieuwde vloeren komen samen met een garantie van 15 jaar in Kruishoutem en 7 jaar voor de toplaag in Zingem.