In Huise is niet alleen een nieuwe Vrije Basisschool gebouwd achter de mooi gerestaureerde gevel aan de Kloosterstraat; vanaf nu is er ook een gloednieuwe sporthal ter beschikking van de Kruisemse sportclubs.

Kruisemse sportclubs en niet-gebonden sporters kunnen deze nieuwe sportinfrastructuur buiten de schooluren reserveren voor hun activiteiten. Ook in het weekend zal de sporthal volop gebruikt worden. Schepen voor sport Robrecht Bothuyne: ‘Met de sporthal in Huise hebben we nu 3 volwaardige sporthallen ter beschikking. We willen alle sportclubs maximaal kansen geven zich te ontwikkelen. Bovendien kunnen we zo het aanbod van eigen sportlessen en sportkampen fors uitbreiden. De vraag is immers groot!’

De sporthal in Huise bestaat uit één grote sportzaal met bergruimte, vier kleedkamers met douches en een cafetaria. In een latere fase zal er, in de zolderverdieping, ook nog een polyvalente zaal ter beschikking gesteld worden voor dans, yoga, enz. Vlak naast de sportzaal zal de refter van de school dienst doen als cafetaria. Van hieruit hebben toeschouwers een mooi zicht op de sportzaal. Het aanwezige personeel zal naast het uitbaten van de cafetaria ook optreden als zaalverantwoordelijke en aanspreekpunt voor de sporters. Bothuyne: ‘Zo kunnen we alle sporters én de clubs begeleiden en ondersteunen en tegelijk van de cafetaria een warme ontmoetingsplaats maken.’

De grote sportzaal is 35m x 24m groot en er kunnen diverse sporten beoefend worden: badminton, tennis, basketbal, minivoetbal, volleybal, turnen, …

Net zoals de sporthal in Zingem en Kruishoutem gaan we ook hier voor betaalbare prijzen; voor 10 euro heb je de sporthal een volledig uur voor jezelf!

Bothuyne: ‘Kruisem is een sportieve gemeente. We vinden het belangrijk dat elke sporter en elke club mogelijkheden heeft om in de eigen buurt te sporten in de best mogelijke omstandigheden.’

Meer info over de openingsuren, gebruikersreglement, reservatie,… vind je op www.kruisem.be/sporthal-huise.