Veel ondernemingen hebben tegenwoordig moeite met het up-to-date blijven en het voortdurend aanpassen aan de omgeving waarin we tegenwoordig leven. STAS uit Waregem helemaal niet! Met hun innovatieve en duurzame productie van kippers en zelflossers in sectoren als bouw, recyclage en agro, willen zij het voorbeeld zijn voor andere bedrijven binnen en buiten dezelfde sector. Hoe kan de Vlaamse en lokale overheid deze bedrijven steunen? En hoe kunnen we het duurzaam ondernemen de norm maken in Vlaanderen?

Hiervoor gaan volksvertegenwoordigers Robrecht Bothuyne en Kurt Vanryckeghem langs bij STAS Waregem.

“Niet alleen corona heeft heel wat ondernemers parten gespeeld, maar ook andere uitdagingen komen op het bord van onze Vlaamse ondernemingen: de zoektocht naar talent, grondstoffenschaarste, eventuele uitbreidingsmogelijkheden… . Het is belangrijk dat we, als Vlaams Parlementslid, de voeling met onze bedrijven sterk houden en hun noden en vragen meenemen naar het Parlement. Een onderneming als STAS dat zich lokaal ent, maar internationaal hoge toppen scheert, is dan ook het ideale bedrijf voor zo’n bedrijfsbezoek.”, aldus Kurt Vanryckeghem, Vlaams Volksvertegenwoordiger en burgemeester van Waregem

“Innovatie, duurzaamheid en internationaliseren. Het zijn kernbegrippen voor STAS. Maar het zijn ook kernbegrippen voor het Vlaams economisch beleid. Als we onze bedrijven, onze ondernemers en hun werknemers echt willen ondersteunen, moeten we ervoor zorgen dat dat beleid aansluit bij de behoeften van zij die er dagdagelijks mee bezig zijn. Daarom gaan we graag langs bij STAS: luisteren naar wat leeft!”, vult Robrecht Bothuyne aan. Hij is als Vlaams Parlementslid ook voorzitter van de Commissie Economie in het Vlaams Parlement.

Ook vanuit STAS zijn ze bezig met de toekomst: “We nemen onze verantwoordelijkheid voor de volgende generaties op vlak van people, product en planet en zetten hierbij long term pleasure centraal.”