Op 18, 19 en 20 september vinden de driejaarlijkse Bier- en Hoppefeesten voor de 25ste keer plaats in Poperinge.

Een hoogtepunt op zaterdagvond is zonder twijfel de Hopkoninginverkiezing. Kandidaat-trio’s kunnen zich vanaf nu inschrijven om mee te dingen naar het kroontje.

Tijdens een wervelende verkiezingsavond op zaterdag 19 september gaan de Poperingenaars op zoek naar hun nieuwe Hopkoningin en haar twee eredames. Jonge vrouwen tussen 18 en 25 jaar die uit Poperinge afkomstig zijn kunnen als trio deelnemen aan de verkiezing. Zij maken kans op eeuwige roem in hun stad en mooie prijzen, waaronder een unieke verre reis.

Wie zich als trio kandidaat wil stellen, stuurt een e-mail naar cultuur@poperinge.be met volgende gegevens: naam, contactgegevens (adres, e-mail, gsm) en leeftijd van de kandidaat-hopkoningin en -eredames, motivatie en een foto. De deadline is 26 februari. Alle informatie en voorwaarden zijn na te lezen op www.hoppefeesten.be