Nog enkele weken en het is weer kerstmis. Voor de meeste mensen een periode van feesten en lekker eten, en het mag dan al eens iets speciaals of iets extra’s zijn. Voor mensen in armoede is dat alles echter niet zo evident.

Daarom organiseren gemeente & OCMW Zoersel en sociale kruidenier De NetZak dit jaar opnieuw een inzameling van allerlei feestelijke producten. “Zo willen we ervoor zorgen dat gezinnen die moeten rondkomen met een zeer beperkt inkomen,  ook een bijzonder kerstmaal op tafel kunnen toveren,” aldus OCMW-voorzitter Katrien Schryvers.

Vrijwilligers van de sociale kruidenier zullen met de geschonken producten afzonderlijke feestpakketten maken waarmee ze gezinnen die begeleid worden door het OCMW zullen verrassen.

Wit u graag iets schenken? Dan kan dit tussen 26 november en 21 december aan het onthaal van het administratief centrum (Handelslei 167). Dat mag van alles zijn: toastjes, broodstengels, crackers, tapenade, pesto, fruitsap, kinderchampagne, chocola, noten, dessertkoekjes… Zorg er wel voor dat het gaat om niet-alcoholische producten, die nog een tijdje houdbaar zijn.

“Elke dag proberen onze medewerkers van het OCMW deze mensen op een structurele manier te helpen d.m.v. budgetbeheer, een leefloon, arbeidstrajectbegeleiding… en dat blijft natuurlijk van ontzettend groot belang om uit armoede te geraken,” aldus OCMW-voorzitter Katrien Schryvers, “Dit neemt echter niet weg dat het ook voor hen fijn is van iets speciaals te kunnen genieten en dat zij graag eens een extraatje willen kunnen geven aan hun gezin, vrienden of familie tijdens de feestdagen. Vandaar onze warme oproep.”