VOORBEREIDENDE NUTSWERKEN HERAANLEG GROTE MARKT - 22/02/2018

Vanaf maandag 5 maart ’18, een week later dan gepland door de aanhoudende vrieskou, gaan de voorbereidende nutswerken voor de heraanleg van de Grote Markt van start. Deze werken worden gefaseerd uitgevoerd om de hinder tot een minimum te beperken. De parking op de Grote Markt blijft bereikbaar. Ook voor het busverkeer zijn er geen gevolgen.

Ten gevolge van de nutswerken dienen er een aantal verkeersmaatregelen getroffen te worden:
• van maandag 5 t/m vrijdag 9 maart wordt de doorgang voor restaurant Vigiliae op de Grote Markt vanaf de Gilainstraat tot voor de toegang van de parking afgesloten. De doorgang naast de O.L.V.-ten-Poelkerk wordt tijdelijk tweerichting om de parking bereikbaar te houden voor de wagens komende van de Gilainstraat en Academiestraat/Hennemarkt;
• op donderdag 8 en eventueel vrijdag 9 maart zal de Leuvensestraat afgesloten worden voor het verkeer. Vanuit de Dr. J. Geensstraat kan men nog steeds rechtdoor richting parking Grote Markt. Het verkeer mag ook over de Grote Markt rijden richting Broekstraat;
• op donderdag 8 en/of vrijdag 9 maart (afhankelijk van de voortgang van de werken in de Leuvensestraat) zal het onderste gedeelte van de Gilainstraat, tussen de Waaibergstraat en Grote Markt, afgesloten worden voor het verkeer. Een omleiding richting Grote Markt wordt voorzien via de Waaibergstraat/Veldbornstraat/Alexianenweg/Academiestraat en via de
Oude Vestenstraat/Leuvensestraat/Dr. J. Geensstraat.

De wijzigingen voor de markten worden nog gecommuniceerd. Als alles volgens plan verloopt, kan de
eigenlijke heraanleg starten wanneer de podia van Suikerrock de stad verlaten hebben.