TIENEN FIETST EN WANDELT OP ZONDAG 3 JUNI  - 22/05/2018

Op zondag 3 juni ’18 gaan we de sportieve toer op met Tienen Fietst en Tienen Wandelt. Laat je verrassen door de mooie natuur en trek eropuit met het gezin, de wieler- of wandelvrienden of gewoon in je eentje!

Recreatief fietsen langs landelijke en verkeersarme wegen, dat blijft het uitgangspunt van deze 33ste editie van Tienen Fietst. Het Gezinsfietstochtje is een bewegwijzerde rit van 24 km langs rustige wegen en mooie landschappen. Een aanrader voor gelegenheidsfietsers en gezinnen met kinderen, want verkeersveiligheid staat bij deze rit voorop.

De Gulden Middenweg is met zijn 47 km, zoals de naam het zegt, voor diegenen die al wat meer kilometers in de benen verdragen. De Koninginnenrit (65 km) is voer voor wieler- of dagjestoeristen. Het keerpunt van deze rit bevindt zich in de buurt van het domein Nieuwenhoven in Sint-Truiden. Deelnemers kunnen vrij vertrekken tussen 08.30 en 14.30 uur. Vertrek- en aankomstplaats is het Stationsplein in Tienen.

Heb je geen fietsbenen, maar wil je ook de sportieve toer op? Neem dan deel aan Tienen Wandelt. Op het programma staan 2 begeleide tochten met onderweg heel wat natuurpracht. Een 8,5 km lange wandeltocht brengt je naar Oorbeek, langs de kapel van O.L.V.-van-Troost en de Mulkwijk. Het vertrek is voorzien om 09.30 uur op het Stationsplein in Tienen. In de namiddag kan je deelnemen aan een wandeling van 9,5 km langs natuurgebied het Aardgat. Vertrek om 13.30 uur op het Stationsplein in Tienen.

Inschrijven voor al dit fiets- en wandelplezier kan ter plaatse aan de vertrek- en aankomstplaats op het Stationsplein in Tienen en kost 2,50 euro (drankje en ongevallenverzekering inbegrepen). Kinderen jonger dan 12 jaar nemen gratis deel.
Tienen Fietst en Tienen Wandelt zijn een organisatie van de sportdienst van de stad Tienen i.s.m. Pand10.