Geef jij al bloed ? - 17/02/2020

Rode Kruis-Vlaanderen zorgt het hele jaar door voor veilig en voldoende bloed, plasma en bloedplaatjes. Met dank aan donoren in heel Vlaanderen. Dus ook in Tienen. Bedankt daarvoor!

Op dit moment geeft gemiddeld 3% van alle Vlamingen bloed. Dat willen we dit jaar graag beter doen. Als in 2020 4% van de bevolking doneert, zijn er meer donoren om de bloedvoorraad op peil te houden. Ook Tienen kan het Rode Kruis helpen om dat extra procent te halen.

Op www.rodekruis.be/onsdorpgeeft kan je op een interactieve kaart zien hoeveel donoren Tienen vandaag telt. Je kan er ook onze de campagnevideo van het Rode Kruis bekijken. Help je het Rode Kruis om van Tienen een nóg warmere plek te maken? Wij hebben zeker vrijgevige inwoners die bereid zijn om iets voor elkaar te doen. Samen helpen we Rode Kruis-Vlaanderen aan de 4% donoren!

Dit kunnen wij doen:

• Maak reclame bij vrienden en familie om te gaan bloed geven. De momenten waarop je in Tienen bloed kan geven, kan je vinden  op :  https://www.rodekruis.be/afdeling/tienen/wat-kan-jij-doen/geef-bloed/waar-bloed-geven/
  • Samen gaan we de uitdaging aan met andere gemeenten in onze buurt en worden we de vrijgevigste gemeente van Vlaams-Brabant. Als je in een buurgemeente of in een van de donorcentra gaat doneren, dan telt dit mee voor de statistieken van Tienen. Het is immers de woonplaats van de donor die telt en niet de plaats waar hij of zij gaat doneren.

Samen gaan we ervoor !