Op de site van het voormalig tankstation aan de Spoorwegstraat 106 te Sint-Michiels start men heel binnenkort met de sloop van de bestaande bebouwing. Er wordt een ruim nieuwbouwproject voorzien voor 15 wooneenheden en bijhorende parkeerkelder.

De nieuwe woonontwikkeling komt er in een hoekopstelling, waarbij er zowel langsheen de Spoorwegstraat als de Groene Poortdreef nieuwbouwvolumes met 15 appartementen worden gebouwd.

Het ontwerp is van de hand van Buro2 uit Roeselare. De ontwikkelaar M-Project uit Aalter liet de appartementen ontwerpen in ‘villastijl’. Het worden 15 appartementen van verschillende groottes, variërend van 71m² tot 191m², met terrassen tot 30m². Er zijn zowel 1-,2- als 3-slaapkamerappartementen voorzien. De appartementen op het gelijkvloers hebben allen een zuidgerichte tuin, die uitkijkt op een groene binnentuin.

Ook wordt een ondergrondse parkeerkelder voorzien met ruimte voor een 17-tal parkeerplaatsen en 3 garageboxen. Er wordt in de hoek van het perceel een fietsenberging voorzien voor 23 fietsen. Zowel de ondergrondse parkeerkelder als de nieuw op te richten fietsenberging worden ontsloten via een nieuwe inrit/helling langs de Groene Poortdreef.

Dit nieuwe project zorgt voor mooie woongelegenheden op Sint-Michiels, op een centrale plaats, op een boogscheut van het station en de Brugse binnenstad, maar toch ook nabij de dorpskern van Sint-Michiels. Dergelijke woonprojecten zorgen ervoor dat er een nieuwe en jonge wind door Sint-Michiels gaat waaien, wat kan bijdragen tot de bloei van deze deelgemeente.