Binnenkort zal langs de Steenkaai 22 te Sint-Pieters een nieuwbouwproject gerealiseerd worden.

De bestaande halfopen eengezinswoning met handelsruimte en garageberging zal worden gesloopt. Ze wordt vervangen door een meergezinswoning met 6 wooneenheden en carports voor 3 wagens. Het gebouw zal 3 bouwlagen tellen met een plat dak. Zowel op het gelijkvloers, de eerste als de tweede verdieping worden telkens 2 appartementen voorzien. Elk appartement wordt voorzien van 2 slaapkamers. De grote ramen aan de voorzijde van de appartementen bieden een luchtig wooncomfort en mooi uitzicht op het water.

Bijkomend worden in de kelder 6 parkeerplaatsen en 6 bergingen voor de appartementen voorzien. De fietsenstalling wordt voorzien in de garage. De garage en de carports zullen via de zijkant van het perceel te bereiken zijn.

Voor de nieuwe bewoners wordt het een beleving om dicht aan het water te wonen, met het kanaal Gent-Brugge-Oostende voor de deur en op een boogscheut van de Brugse binnenstad.