Gisteren werd het project ‘Sacred Books - Secret Libraries’ voorgesteld door projectcoördinator Doenja Van Belleghem.
Twee unieke kloosters in de Brugse binnenstad, het Engels Klooster en het Karmelietenklooster zetten hun deuren open voor het publiek, dat kan kennismaken met de bewoners maar ook het complex en het interieur bezichtigen. Rode draad doorheen zo’n bezoek is het boek. Beide kloosters hebben een uitgebreide boekencollectie.

Bedoeling van ‘Sacred Books - Secret Libraries’ is vooral om het religieus erfgoed beter te ontsluiten. Via Toerisme Vlaanderen wordt 321.000 euro geïnvesteerd in de ontsluiting van de twee onbekende, en dus onbeminde parels. Stilte, authenticiteit en boeken zullen centraal staan in de beleving tijdens de geleide bezoeken die op 20 februari 2020 van start gaan, drie per dag, vier dagen per week. Gidsen leiden de bezoeker naar unieke, verborgen en geheime plekken waar stilte en schoonheid overheersen.