In West-Vlaanderen werden in 2016 48% meer overtreders met meer dan 1,5 promille betrapt dan in 2014. De meeste overtredingen met méér dan 1,5 promille worden vastgesteld In zone Brugge (227 overtredingen in 2016) en Oostende (201 overtredingen in 2016). In beide zones betekent dit een stijging ten opzicht van 2014. De grootste stijging zien we echter in zone VLAS, Westkust en Polder waar het aantal bestuurders met meer dan 1,5 promille meer dan verdubbelde ten opzicht van 2014. De minste overtredingen werden vastgesteld in zone Spoorkin, met slechts 11 PV’s in 2016.

West-Vlaanderen staat op de vierde plaats als het aankomt op rijden onder invloed. In onze provincie werden 12,34% van alle overtredingen in ons land vastgesteld. De meeste overtredingen in onze provincie worden vastgesteld in zone Vlas (11,53%), Arro Ieper (8,02%), zone Brugge (7,81%) en zone Oostende (7,75%). Er werden in 2016 1,33% meer inbreuken gepleegd tegen alcohol achter het stuur dan in 2015. Ten opzichte van 2014 werden 5,19%.

Klik hier om het fragment in Focus te bekijken.