Villa Bota, de jongerenradio van vzw Het Entrepot, startte het negende radioseizoen in een gloednieuwe radiostudio. Tijdens het uitvoeren van enkele broodnodige aanpassingen aan de villa, werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 80 radiomakers van meer comfort te voorzien in de radiostudio. Zo werd de studio uitgebreid, kreeg ze een likje verf én werd een prachtige, nieuwe radiotafel geïnstalleerd.

Hét Brugse radiostation voor jongeren die met radio willen experimenteren

Villa Bota startte als internetradio maar kreeg dit jaar ook een vaste plek op de FM-band. Dat motiveert de jonge radiomakers nog meer om kwalitatieve, originele en frisse radio te maken.

Villa Bota- en Het Entrepot-voorzitter Franky Demon onderstreept dat jongeren altijd welkom zijn om radio te (leren) maken en/of de redactie te vervoegen: “Het nieuwe radioseizoen telt maar liefst 37 radioshows, goed voor 40 uur liveradio per week. Het aanbod kent een enorme diversiteit aan genres, concepten en presentatoren. Dat vinden we belangrijk. Villa Bota wordt elk jaar professioneler maar blijft daarnaast een platform waarmee creatieve Bruggelingen kunnen experimenteren. Zo staan er ook regelmatig radiospecials en samenwerkingen op de planning waarmee we onze werking naar buiten willen dragen.”

Een futuristische radiotafel op maat van de radiocrew

De radiostudio aan het Astridpark is een ontmoetingsplaats voor radiomakers en jongeren. Het interieur kreeg een make-over en de radiostudio een update. Blikvanger is de radiotafel die ontwerper Sam Vanroose van a tot z ontwierp en bouwde.

“Voor de radiotafel deden we een beroep op Sam Vanroose omdat hij werkt in De Tank – de atelierwerking van Het Entrepot – en past bij de identiteit van Villa Bota: jong, Brugs en creatief. Hij werkte heel nauw samen met de radiocrew om een tafel te creëren die niet alleen futuristisch oogt maar ook aan alle noden van de radiomakers voldoet”, aldus Villa Bota-coördinator Pieter Devriese

Wandel binnen in de radiostudio tijdens TOP150 op 24/11

Een van de radiospecials die Villa Bota nog meer op de kaart moeten zetten is TOP150. De muziekredactie van Villa Bota stelt voor het eerst een top-150 samen met de beste muzieknummers aller tijden (volgens de radiocrew). Op 24 november wordt de lijst live gepresenteerd tijdens een marathonuitzending van 8 uur tot 20 uur.

Pieter Devriese: “Je kan natuurlijk intunen op Villa Bota of gewoon naar hier komen want onze bar is tijdens TOP150 toegankelijk voor publiek. We nodigen iedereen uit om iets te komen drinken en te zien hoe zo’n live-uitzending precies in zijn werk gaat. Je kan namelijk gewoon de radiostudio binnenwandelen. Smaakt dat naar meer en wil je ook radio maken of lid worden van onze muziekredactie? Mail naar pieter@villabota.be en we vinden een geschikt plaatsje voor je binnen onze werking.”

Villa Bota luisteren kan via:

• 4 FM (Brugge)
  • 9 FM (Torhout)