Zeehaven Zeebrugge is een belangrijke speler in het Zeebrugse sportlandschap. De vereniging telt 9 jeugdploegen, 185 leden en tientallen vrijwilligers. De club vormt, in de schaduw van de grootste boten ter wereld, een belangrijke uitvalsbasis voor sporters uit de buurt. De accommodatie is op vandaag beperkt, slechts vier kleedkamers. Rekeninghoudend met het toenemend aantal meisjes die de vereniging telt, is dat op vandaag te weinig om zich comfortabel te kunnen omkleden.

Op 18 november werd op mijn initiatief de omgevingsvergunning afgeleverd. De vereniging kan nu alles in gereedheid brengen om de bouw te starten.

De stad stelt dan ook financiële middelen (85000 euro) ter beschikking zodat Zeehaven Zeebrugge bijkomende kleedkamers kan bouwen voor jeugdploegen. In dit kleedkamerblok wordt ook het ticketlokaal verwerkt, zodat het verouderde ticketlokaal verwijderd kan worden. Er komt dus één aantrekkelijk en modern lokaal met 3 kleedkamers, plaats voor de ticketverkoop en kleine vergaderruimte.

Het is niet toevallig dat de stad blijft investeren in sport. In het beleidsprogramma voor de stad namen we immers nadrukkelijk op dat de stad investeert in hoogwaardige sportinfrastructuur. Als we mensen willen stimuleren om te sporten, dan is het onze taak om te voorzien in kwalitatieve en aantrekkelijke sportinfrastructuur.

Sporten houdt ons gezond, maar het verbindt ook mensen. Door te sporten ontwikkel je talrijke vaardigheden: je leert er van jongs af samenwerken, respect te tonen en te communiceren. Even belangrijk is de babbel achteraf, de kantine is immers de plaats bij uitstek waar mensen elkaar tegenkomen, in goede en kwade dagen. Dit kan maar dankzij de inzet van de tientallen vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor hun vereniging: bestuursleden, trainers, klusjesmannen, ploegafgevaardigen, …

Ik wil dan ook nadrukkelijk iedereen danken voor zijn of haar inzet voor de sport en wens de vereniging een vlotte bouw toe!