“De beschikbare plaatsen in de stedelijke sportkampen raken razendsnel ingevuld. Een week na de start van de inschrijvingen is meer dan twee derde van de plaatsen volzet,” vertelt een tevreden schepen van Sport Franky Demon (CD&V).

De inschrijvingen van de stedelijke sportkampen gingen op 7 januari van start.  Samen met K.A.V.V. Fedes organiseert de Stad Brugge kampen in iedere schoolvakantie op divers Brugse Locaties.  Verdeeld over kleuters (4 tot 6 jaar), omnisport (7 tot 12 jaar) en Tienerkampen (12 tot 16jaar) stonden ruim achthonderd vijftig plaatsen open waarvan er reeds meer zeshonderd gereserveerd zijn.

Snel inschrijven is dus de boodschap. Voor de kleuterkampen in de paas- en zomervakantie zijn er nog plaatsen vrij.  De kleuterkampen worden op verschillende plaatsen georganiseerd. In de Ganzenveer worden enkel kleuterkampen georganiseerd en kunnen de kleuters op het eigen tempo het sportkamp beleven.

Franky Demon: “Om de grote vraag naar sportkampen in de eerste en laatste week van de grote vakantie op te vangen werd een extra locatie gecreëerd. De samenwerking met scholen wordt verder uitgebreid.”

Dit jaar vinden naast de sportkampen in de stedelijke basisschool Sint-Michiels en Sint-Leo Hemelsdaele ook kleuter en omnisportkampen plaats in de school Mariawende-Blydhove.  De kinderen kunnen sporten in een mooie sportzaal en buiten in het aanpalende sportdomein de Gulden Kamer, met een grote variatie aan sportfaciliteiten.

Alle stedelijke sportkampen staan onder leiding van gediplomeerde lesgevers.  De kostprijs blijft vijftig euro per kind per kampweek.  De inschrijven verlopen online via www.fedes.be.  Het volledige aanbod en bijhorende info is terug te vinden op www.brugge.be/sportkampen.  Hieronder het aanbod waar er nog plaatsen vrij zijn.

Kamp 3 omnisportkamp    13-16j    - Koude Keuken                 – 8 tot 12 april

Kamp 4 kleutersportkamp  4 - 6j    - De Ganzenveer                – 8 tot 12 april

Kamp 6 kleutersportkamp 4 - 6j     - De Ganzenveer                 – 1 tot 5 juli

Kamp 7 omnisport 7 – 12j             - Daverlo                                  – 1 tot 5 juli

Kamp 8 omnisport 7 – 12j              - Koude Keuken                       1 tot 5 juli

Kamp 9 omnisport 7 – 12j              - Mariawende                               - 1 tot 5 juli

Kamp 10 kleutersportkamp 4 – 6j   - De Polder                                  - 8 tot 12 juli

Kamp 11 omnisport 7 – 12j            - koolkerke                                  - 15 tot 19 juli

Kamp 13 omnisport 7 – 12 j           - Koude Keuken                  - 22 tot  26 juli

Kamp 14 omnisport 13-16j            - Koude Keuken                           - 22 tot 26 juli

Kamp 15 omnisport 7-12j              - Daverlo                                     - 29 juli tot 2 aug

Kamp 16 kleutersportkamp 4 – 6j   - Sint-Leo Hemelsdaele      - 5 tot 9 aug

Kamp 17 omnisport 7 – 12j            - Sint-Leo Hemelsdaele      - 5 tot 9 aug

Kamp 18 kleutersportkamp 4 – 6j   - Basisschool Sint-Michiels - 12 tot 16 aug

Kamp 19 omnisport 7 – 12j            - Basisschool Sint-Michiels - 12 tot 16 aug

Kamp 20 kleutersportkamp 4 – 6j   - De Ganzenveer                - 19 tot 23 aug

Kamp 21 omnisport 7 – 12j            - De Polder                                  - 19 tot 23 aug

Kamp 22 omnisport 7 – 12j            - Tempelhof                                 - 19 tot 23 aug

“Zoals jullie zien, staan we niet stil en hopen we op deze manier bij te dragen tot een actiever en gezonder Brugge, want we zijn ervan overtuigd dat het actief stimuleren van beweging bij onze kinderen bijdraagt tot een betere samenleving, “besluit Demon.