Op 2 en 3 december stond de binnenstad van Brugge in het teken van Ingress, een spel waarbij je gebruik maakt van de locatie van je smartphone om de omgeving te ontdekken. De app maakt het voor spelers mogelijk om in interactie te treden met de een virtuele wereld door zich te verplaatsen naar bezienswaardigheden in de stad, net zoals bij dat andere bekend augmented reality spelletje ‘Pokémon GO’ het geval is.

In 2 kampen strijden de spelers tegen elkaar om zoveel mogelijk terrein te veroveren, Brugge te veroveren en zo een level te stijgen. Leuk is dat ze ook al het moois wat Brugge te bieden heeft ontdekken. Het spreekt voor zich dat de binnenstad dan ook een pareltje van een speldomein is.

Dit weekend zijn zo'n 1500 spelers mee komen spelen, ook uit het buitenland. De ideale manier om Brugge op een hedendaagse en nieuwe manier te ontdekken.

Ingress is echt een wereldfenomeen. Zo speelden ze het spel dit weekend in 8 wereldsteden waaronder Tallinn (Estland), Madrid (Spanje), Perth (Australië), Taiwan, Brunei, San Francisco (California, VS) en Honolulu (Hawaï, VS).

Een wereldspel waar Brugge zijn steentje aan wilde bijdragen. Een spel dat volledig past in de gedachte om van Brugge een kind- en jeugdvriendelijke stad te maken. Daarom ondersteunden we de organisatie met een Jong Ding Subsidie van 2000 euro. Met deze subsidiepot willen we ideeën en concepten van en voor jongeren mee vorm geven die Brugge op de kaart zetten als kinderen- en jongerenstad.