Eindelijk is het zover, de drie Brugse zwembaden kunnen terug de deuren openen op 1 juli. In een tijd waarin veel mensen zullen kiezen voor een vakantie in eigen land en waar afstand houden nog steeds regel is en maximumaantallen gelden, is de heropening van de zwembaden een zeer belangrijke stap. We communiceerden al eerder de uitbreiding van onze badzone op het strand van Zeebrugge, het reservatiesysteem voor recreatieve zwemzone Coupure. Komende dinsdag keuren we in de gemeenteraad ook een extra trainingsdag voor clubtrainingen in de Damse Vaart goed, zodat trainingen in beperkte groepen kunnen afgewerkt worden.

Een veel grotere impact, en wat ook een opluchting zal zijn voor veel Bruggelingen, heeft het feit dat de drie Brugse publieke zwembaden terug openen voor het brede publiek op 1 juli. Op basis van de grootte van het zwembad, namelijk 1 zwemmer per 10m² zwem- en kadeoppervlakte, wordt het maximum aantal zwemmers bepaald: 44 zwemmers in Jan Guilini, 72 voor zwembad Interbad en 400 voor Lago Olympia Brugge. (Online) reserveren zorgt ervoor dat je plaats voorbehouden wordt. Ook de buitenbaden, ligweide en resto-cafe van Lago openen terug vanaf 1 juli, waardoor het zeer aangenaam vertoeven wordt hier in de zomer.

Reserveren kan via volgende wegen:

Voor Lagowww.lago.be

Voor Jan Guilini kan je vanaf maandag je plaats reserveren via https://www.brugge.be/zwembadjanguilini ,  via mail zwembad.guilini@farys.be of telefoon 050 31 35 54

voor Interbad kan dit eveneens vanaf maandag op https://www.interbad.be/, via mail zwembad.interbad@farys.be of telefoon 050 35 07 77

Belangrijk om mee te geven is dat water in de zwembaden een zeer veilige omgeving is: het wordt zeer strikt ontsmet waardoor virussen geen kans maken. Verder gelden nog altijd de afstandsregels, wordt aangepaste circulatie voorzien en wordt het poetsschema in de drie zwembaden aangepast.