Jan Briers

Federaal parlementslid

Jan Briers is federaal parlementslid voor CD&V. Hij was van 2013 tot 2018 gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen en is sinds 2017 voorzitter van het Festival van Vlaanderen Gent. Daarnaast is hij ook voorzitter van de European Festivals Association (EFA), en van de Federatie van de muziekfestivals in Vlaanderen (FMIV).

Jan Briers staat bekend als een ervaren bruggenbouwer, internationaal gerenommeerd, met een grote liefde voor Oost-Vlaanderen. Als gouverneur vormde hij een belangrijke schakel tussen de verschillende bestuursniveaus om strategische projecten waar élke burger goed bij vaart, tot een goed einde te brengen. Dit heel mooie traject zet hij nu verder, als volksvertegenwoordiger, ten voordele van iedere Oost-Vlaming. Allen samen positieve keuzes maken, waarbij overheden samenwerken in functie van de burger en burgers er zijn voor mekaar, dat is waar Jan Briers voor staat!

In het federaal parlement heeft Jan een specifieke aandacht voor de Grondwet (ondervoorzitter grondwetscommissie), de bijzondere Congocommissie (ondervoorzitter), de NATO-commissie en de commissies voor Binnenlandse Zaken, Klimaat en Buitenlandse Zaken. Hij verdedigt daar de belangen van de 1.500.000 Oost-Vlamingen.