Hendrik Bogaert

Federaal parlementslid, Gemeenteraadslid in Jabbeke

Hendrik Bogaert werd op 30 augustus 1968 geboren in Jabbeke, West-Vlaanderen, als derde telg in een gezin van 4 kinderen. Het lager onderwijs genoot Hendrik in Jabbeke en zijn middelbare studies in Brugge.

Later trok hij naar Leuven en studeerde hij economie en trok daarna voor twee jaar naar de Harvard Business School om zijn MBA te halen.

Hendriks politieke loopbaan startte echt in 2000 toen hij deelnam aan de gemeenteraadsverkiezingen in Jabbeke. Hendrik was actief in Jabbeke als schepen, burgemeester en vandaag als gemeenteraadslid. Sinds 2003 zetelt hij in de Kamer en op 2011 werd hij staatssecretaris voor Modernisering van de Openbare Diensten, een departement waar hij een cruciale hervorming doorvoerde door de loopbanen te baseren op prestaties ipv enkel op anciënniteit. Hendrik gelooft sterk in een CD&V als volkspartij en een samenleving die echt one-nation is. Waar er één natie is, waar iedereen aan mee bouwt en waar iedereen een sociale en warme plek vindt.
Hendrik Bogaert was lijsttrekker voor de Kamer in West-Vlaanderen bij de federale verkiezingen op 26 mei 2019. Hendrik is federaal parlementslid voor CD&V.