Sport : Nood aan een nieuw maar betaalbaar aanbod voor iedereen

Een nieuw sportcomplex is noodzakelijk want de huidige infrastructuur is totaal verouderd. We gaan voluit voor een nieuwe sporthal met bijhorende voetbal- en tennisvelden. De rekening moet echter kloppen: wat de huidige meerderheid op tafel legt, kost meer dan 5 miljoen euro. Zelfs met 900.000 euro subsidies kost dat nog snel 630 euro/inwoner.

Het probleem is duidelijk, maar wat met de oplossing?

Er is op vandaag geen duidelijkheid voor de sportclubs: wie zal de cafetaria exploiteren, welke inkomsten hebben clubs nog en welke kosten zullen doorgerekend worden? Een te hoge factuur voor onze clubs bedreigt hun bestaan of zorgt voor hogere lidgelden. Voor CD&V+ moet sport voor iedereen laagdrempelig en financieel toegankelijk zijn. Een sluitend financieel plan én voorafgaandelijk overleg en afspraken met de sportclubs zijn nodig alvorens verder te gaan met de nieuwe sportsite.

Naast sport ook recreatie

Het is belangrijk dat we groene zones in het centrum vrijwaren en niet alles volbouwen. We dromen van meer speelzones en rustpunten. In dialoog met de eigenaars van de suikersite willen we een aantrekkelijk aanbod van waterrecreatie realiseren.

Moerbeke? Dat moet je zeker gezien hebben!

Op het vlak van toerisme lijkt het wel of de tijd in ons dorp heeft stilgestaan. Nochtans heeft Moerbeke met zijn onwaarschijnlijk mooie natuurpracht een heleboel troeven! Ons team wil zich engageren om Moerbeke op de toeristische kaart te zetten.

Toerisme? Goed voor de middenstand!

We hebben uiteraard al een Anton Van Wilderodehuis dat ons geschonken werd door de Provincie. Dit kan een culturele trekpleister worden, samen met het literair wandelpad. Voor ons moet de lat echter hoger! Waarom geen blotevoetenpad in Moerbeke? Of een bewegwijzerde (kinder)wandel- en fietsroute met leuke doe- en zoekopdrachten via een slimme app? We hebben al enkele supermooie picknickplekken, laat ons dit uitbreiden en gaan voor een heuse “picknickfietsroute”.  Lokale handelaars en B&B’s kunnen picknickmanden aanbieden, fietsen verhuren, een drankje op hun terras verkopen, een lekkere maaltijd aanbieden na het fietsen enz…  Hoe meer aanbod, hoe meer keuze ook de inwoners van Moerbeke zullen hebben!