CD&V gaat in dialoog met de Kalmthoutenaar. We doen dat via verschillende debatavonden.

We gaan van start met een debatavond over mobiliteit in Kalmthout. Afspraak op woensdag 21 maart om 20u in het Strijboshof, Acherbroeksteenweg 69.

Mobiliteit is een erg actueel thema. We maken allemaal deel uit van het verkeer, als voetganger, als fietser, als automobilist of als gebruiker van het openbaar vervoer. De uitdagingen voor meer veilig verkeer zijn groot. In Kalmthout maakten we daarom werk van een vernieuwd mobiliteitsplan.

Dat bevat een actieplan voor de komende jaren inzake mobiliteit in onze gemeente. Aanleg van nieuwe fietspaden, uitbreiding van de zone 30, meer schoolstraten, fietsstraten, deelfietsen, deelauto's, parkeerplaatsen, vrachtverkeer, sluiproutes... het komt allemaal aan bod.

Maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening ? Wat wil jij verbeterd zien in onze gemeente als het over verkeer en openbaar vervoer gaat ? We gaan graag in debat en zijn één en al oor voor je suggesties. We willen dus graag met je van gedachten wisselen over het kersverse mobiliteitsplan van Kalmthout. Schepen van mobiliteit en kamerlid Jef Van den Bergh stelt daarvan de belangrijkste uitgangspunten voor.

Aansluitend komt Jan Vermeulen aan het woord. Hij is voorzitter van Fietsberaad Vlaanderen en 'fietsburgemeester' van Deinze. Fietsberaad Vlaanderen is een kenniscentrum voor fietsbeleid en in brede zin voor elk beleid dat het fietsen stimuleert.

Jan Vermeulen, voorzitter van Fietsberaad Vlaanderen en burgemeester van Deinze