Jonge kandidaten schieten gezamenlijk verkiezingscampagne op gang

05-08-2012

De lokale afdelingen van Jong CD&V, Jong VLD, Animo en Jong N-VA hebben op zondag 5 augustus onder goedkeurend oog van Manneken Pis het letterlijke startschot van de lokale verkiezingscampagne gegeven. Met deze ludieke actie willen de lokale jongerenvoorzitters de jonge kandidaten voor de nakende verkiezingen van 14 oktober in de spotlights plaatsen. Naast een ludiek element is er ook aandacht voor een stevige, inhoudelijke boodschap.

Fernand Van Trimpont (Jong CD&V), Björn Borie (Jong VLD), Wouter Duhau (Animo) en Stijn Dehenau (Jong N-VA) willen de Geraardsbergse jongeren sensibiliseren om op 14 oktober op jonge kandidaten te stemmen. De 4 jongerenvoorzitters wijzen erop hoe belangrijk het is dat jonge, talentvolle en dynamische mensen de kans krijgen om ervaring op te doen en zich ten volle te ontplooien.

Bovendien kan de aanwezigheid van voldoende jonge krachten in de gemeenteraad een positieve aantrekkingskracht uitoefenen op jongeren en hun interesse in politiek aanwakkeren en versterken. De jonge kandidaten en politici in spe benadrukken tevens dat het ontzettend belangrijk is dat jongeren bewust hun stem uitbrengen en keuzes maken. Verkiezingen zijn een gewichtig middel van inspraak en betrekken de jeugd rechtstreeks bij het reilen en zeilen in de stad.
De plaatselijke jongerenvoorzitters van CD&V, sp.a, Open VLD en N-VA verwezen ook naar het politiek debat dat Radio MIG en Jeugdraad Geraardsbergen organiseren op zaterdag 29 september 2012. Het debat, dat op een jeugdige en frisse manier zal worden ingekleed, vormt het orgelpunt van de politieke voorlichting aan de jongeren die in oktober voor het eerst naar de stembus trekken. Op die manier kunnen deze jonge mensen goed geïnformeerd en weloverwogen een stem uitbrengen en op een actieve manier mee het toekomstige beleid van de stad bepalen.

De jongerenkandidaten in Geraardsbergen zijn:

Jong VLD

4 – Véronique Fontaine