Jong CD&V Geraardsbergen stelt zijn jongerenprogramma voor

10-08-2006

Jong-CD&V Geraardsbergen wil zich ook duidelijk profileren bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen en heeft concrete voorstellen uitgewerkt in een evenwichtig en ijzersterk jongerenprogramma op maat van de jongeren en dat voldoende kansen geven aan jongeren van Geraardsbergen.

Jong-CD&V Geraardsbergen vindt dat het heel belangrijk is om te investeren in een goed jeugdbeleid dat model zal staan voor andere steden en gemeenten.

Een jeugdbeleid kan alleen succesvol zijn wanneer het op een samenhangende manier wordt gevoerd. Je kan kinderen en jongeren nu eenmaal niet in aparte hokjes plaatsen. Ze leven in een familiale context, volgen onderwijs of zijn in opleiding. Sommigen werken al, of worden met werkloosheid geconfronteerd.  Hun vrije tijd brengen ze op verschillende manieren door. Al deze facetten moeten met elkaar worden verbonden. Geen gemakkelijke opdracht voor wie zich daarvoor inzet, als beroepskracht of als vrijwilliger. Jong CD&V Geraadsbergen apprecieert en ondersteunt die inzet volop en heeft dit in hun jongerenprogramma verwerkt!

Het programma kan je terugvinden op de jongerenpagina.