Zaterdag werd Fernand Van Trimpont aangesteld als nieuwe voorzitter van Jong CD&V Geraardsbergen. Fernand is geen onbekende naam bij de Geraardsbergse jongeren. Als voorzitter van de stuurgroep jeugdbeleidsplan, spreekbuis van de jeugdbewegingen en voortrekker in de jeugdraad, verdedigt Fernand al jaren de stem van de jongeren in de stad.

Daarnaast is Fernand verantwoordelijke van de CM (Christelijke Mutualiteit), voorzitter van de actiegroep 'Stop Armoede' en voorzitter van het centraal kerkbestuur van Geraardsbergen. Als nieuwe kandidaat zal Fernand Van Trimpont een belangrijke plaats krijgen op de CD&V-lijst bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in oktober. Een van zijn doelstellingen wordt Geraardsbergen opnieuw aantrekkelijk maken voor jonge gezinnen. Vele jongeren verlaten tijdens de studieperiode de stad, maar keren nadien niet meer terug naar onze stad om zich hier te vestigen. Geraardsbergen moet opnieuw aantrekkelijk worden voor deze jongeren. Maar hiervoor zijn er dringend heel wat initiatieven nodig rond werkgelegenheid, evenementen, ruimtelijk ordening, kinderopvang, om er maar enkele op te noemen.

"Mijn engagement voor Jong CD&V ligt in het verlengde van mijn jarenlange inzet voor de jeugd van Geraardsbergen…”, vertelt Fernand Van Trimpont. "Een vernieuwde ploeg binnen Jong CD&V staat klaar om met veel enthousiasme de knelpunten van de jongeren in onze stad aan te pakken. Onze sterkte is de mix tussen frisse ideeën en ervaring".